پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اختری

حوزه/ خطر وهابیون نسبت به تحریف واقعیت های تاریخ اسلام و توهین و خدشه دار کردن شخصیت های بزرگان اسلام بسیار جدی است، چرا که اینها در همان خطی در حال حرکت اند که امویان در گذشته حرکت کرده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اختری، پیش از ظهر امروز در پیام تصویری به همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، گفت: مسئله بعثت موجب منت خدای متعال بر مردم شده تا این امر سبب اسلام آوردن آنها شود و همین امر از جمله منت و نعمتی است که خدا بر انسانها گذاشته است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: حضرت ابوطالب(ع) از مظلومین عالم اسلام است و این مظلومیت هم بسیار مشخص است و هر انسانی با کمترین توجهی به این مظلومیت پی می برد و آگاهی پیدا خواهد کرد.

وی بیان داشت: برگزاری این همایش از جمله تأکید رهبر انقلاب و از جمله مأموریت های مجمع  در جهت احیای ارزش های دینی و معرفی شخصیت های بزرگ اسلام و دین است و در طول ۴۲ سال انقلاب این اولین همایشی در ارتباط با معرفی بزرگ شخصیت جهان اسلام است و خوشحال هستیم این امر با همه مشکلات چون نشر ویروس کرونا امروز محقق شده و حتی برگزاری این همایش هم مورد حمایت مراجع عظام تقلید قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: اما برگزاری این همایش که در ایام بعثت قرار گرفته جای بسیار خوشحالی دارد، چرا که این شخصیت زحمات زیادی برای اسلام و در حمایت از پیامبر اسلام کشیده است و نقش مهمی برای نشر دین و شکل گیری اولیه بعثت داشته اند و پیامبر(ص) هم همواره از عظمت و نقش حضرت ابوطالب(ع) همیشه یاد می کردند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: اما مسئله ایمان ابوطالب(ع) امری واضح است، ولی دست حسادت و جهل،کینه توزی و دشمنی اجازه نداد این واقعیت تاریخی برای همگان مشخص شود، بلکه آن را نادیده گرفته و مخفی کرده است و در اسلام این سوال را که آیا ابوطالب(ع) مؤمن بوده یا نه؟ مطرح کردند و مردم را با این امر واضح مواجه کردند.

وی بیان داشت: از جمله این دلایل کلمات حضرات است در این رابطه امام معصوم(ع) فرمودند« حرکت حضرت  ابوطالب مانند داستان اصحاب کهف است». معتقدیم دست جعل، جعلیات زیادی را علیه حضرت ابوطالب(ع) تنظیم کردند برای این که این جایگاه مشخص را خدشه دار کنند، چون می دانستند اگر حضرت ابوطالب مومن باشد، حضرت علی(ع) در مسئله ایمان بر همه افراد سبقت دارد و  این موجب برتری حضرت بر افراد دیگر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: در این رابطه بعضی از مذاهب این امر واضح را به سادگی انکار کردند و این نشان از بغض و کینه و حسادت آنها نسبت به فضائل و بزرگی اهل بیت(ع) است. به همین دلیل یکی از رسالت های مهم ما، تبیین معارف الهی و دفاع از شخصیت های تراز اول اسلام است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: در طول تاریخ علمای بزرگی مانند شیخ مفید برای تبیین مبانی دینی و پایه ریزی ارزش های دینی و شخصیت های تراز اول اسلام تلاش های فراوانی کرده اند و امروز ادامه این امر و بررسی و تسهیل صحابه رسول خدا و بازگو کردن این امر از وظائف جهان اسلام است، چرا که دشمنان به شدت در حال تحریف و انحراف افکار عمومی از طریق فضای مجازی نسبت به بزرگان اسلام می باشند.

وی بیان داشت: امروز شاهد هستیم که رسانه های معاند و در ادامه وهابیون به دنبال همان خط فکری امویان علیه بزرگان دین اسلام و خاندان حضرت پیامبر اسلام(ع) می باشند و مسائلی چون  شهادت امام حسین(ع) را به خروج نسبت می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: این ها خطرات مهمی است که از سوی وهابیون در حال اجرا است. تلاش دارند تا این چهره های درخشان اسلام را خدشه دار کنند و حتی به پیامبر(ص) هم توهین می شود و اعتنایی نمی کنند. دشمن و وهابیون در حال تغییر واقعیت های تاریخ هستند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: این مسائل باعث شده یکی از وظائف مهم ما بازگو کردن واقعیت های تاریخی است و این امر منافاتی با وحدت مسلمانان ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha