چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) را خدمتی به اسلام، شیعه و تاریخ اسلام دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در پیام تصویری به همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، گفتند: شاهد این گستردگی کار در مورد تبیین شناخت حضرت ابوطالب(ع) هستیم. این خدمتی به اسلام و شیعه و تاریخ اسلام است.

این مرجع تقلید بیان کردند: ایشان مومن به اسلام بود و برگزاری همایش در خصوص حضرت ابوطالب(ع) خدمت به اسلام، تاریخ اسلام و عالم شیعه است.

ایشان ادامه دادند: باید به همایش حضرت ابوطالب(ع) رنگ اسلامی داده شود تا بهانه ای دست دشمنان داده نشود، اگر فیلمی در خصوص حضرت ابوطالب(ع) تهیه شود، خیلی خوب است، چون نسل جوان زبان هنر را بهتر از هر زبان دیگری می فهمد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت ابوطالب(ع) در صدر اسلام بی شائبه به حمایت از رسول اکرم(ص) پرداخت، بیان کردند: باید فیلم مستندی در خصوص حضرت ابوطالب(ع) با حضور شخصیت های برجسته تهیه شود، ما به ایشان علاقه داریم، چون که مظلوم است و بی دلیل به او نسبت عدم ایمان داده اند، در حالی که حضرت ابوطالب(ع) در اشعار به ایمان خود به اسلام تاکید کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha