سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت ابوطالب

حوزه/ برای برگزاری بهتر همایش بیش از ۴۰ پیش نشست با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی کشور و کشورهای خارجی مانند سوریه، ترکیه، عراق و... برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام حائری، پیش از ظهر امروز در پیام تصویری به همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، گفت: از اواخر سال ۹۵ مسئله برگزاری همایش حضرت ابوطالب(ع) مورد توجه مجمع جهانی اهل بیت(ع) قرار گرفته بود و قرار بود این همایش در اسفند ۹۸ به صورت حضوری برگزار شود، ولی به دلیل شیوع کرونا امروز برگزار می شود.

دبیر همایش افزود: این همایش به دنبال تبیین و شناخت حضرت ابوطالب(ع) در قالب های مختلف علمی، هنری و رسانه ای است و به همین دلیل ۶۰۰ چکیده مقاله به زبان های مختلف به دبیرخانه ارسال شد و قرار است همه محتوای علمی این مقالات در روز اختتامیه در قالب مجموعه آثار رونمایی شود.

وی بیان داشت: از دیگر کارها، ارتباط  و مصاحبه با شخصیت های مختلف مذهبی است که در این رابطه می توان به علما و شخصیت های ۳۶ کشور اسلامی و غیر اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام حائری گفت: از دیگر فعالیت ها پخش تصویری حضرات آیات مکارم و نوری و مصاحبه با علمای کشور در ارتباط با حضرت ابوطالب(ع) در روز همایش است و در کنار این مسئله همه شخصیت های خارجی و مذهبی بر اهمیت برگزاری این همایش تأکید و ایشان را از شخصیت های تراز اول اسلام دانسته اند.

دبیر همایش افزود: ازدیگر فعالیت برگزاری بیش از ۴۰ پیش نشت و همایش در همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی کشور و کشورهای خارجی مانند سوریه، ترکیه و عراق و... است.

وی بیان داشت: از فعالیت های که انجام شد حمایت از پایان نامه و پژوهش های دانشگاهی در ارتباط با حضرت ابوطالب(ع) است. در همین ارتباط فعالیت بسیار خوب هنری در همین موضوع صورت گرفته و بعضی از این آثار در روز اختتامیه به نمایش گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام حائری گفت: برنامه ادبی رسانه ای و نقاشی هم از دیگر کارهایی بود که در مورد این همایش برگزار شد و این نشان دهنده اهمیت مسئله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیده فاطمه هاشمی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    سلام خدا قوتبنده با توجه به موضوع ام درباره حضرت ابوطالب نیاز به مقالات این همایش دارم .لطفا کمک میکنید به بنده