جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین مهدی طائب - رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: ابوطالب با نسلش در طول تاریخ ماندگار شد و این نشان دیگری از ایمان و عمل صالح است ولی ابوطالب(ع) گمنامی در تاریخ را پذیرفت و تبدیل به یکی از فرماندهان گمنام پیامبر(ص) شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین طائب پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش چند هدف را دنبال می کند، مسئله اول الگوگیری از راه و روش این نوع شخصیت های تراز اول اسلام و در ادامه این که ما باید بدانیم چه معامله با این نوع افراد تراز اول داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه راهبردی عمار با بیان این که اما چرا الگوگیری، افزود: چون معتقدیم که ایشان خود را به پیامبر(ص) فروخت و از همه مهمتر ایشان از همان ابتدا فردی موحد بود و صفش از صف قریش کاملا جدا بوده است و در ادامه مسئله ای که مورد اجماع تاریخ است، حمایت ابوطالب(ع) از پیامبر(ص) در همه مراحل از ابتدای طفولیت حضرت تا زمان بعثت است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: ابوطالب از پیامبر اسلام(ص) تا حد جان حمایت کرد، او کسی بود که آبروی خود را فدای راه پیامبر اسلام و نشر اسلام کرده بود.

فرمانده قرارگاه راهبردی عمار عنوان کرد: مهمترین انگیزه ابوطالب، ایمانش بود اما بعضی معتقدند که ابوطالب ایمان نیاورد، باید به اینها پاسخ داد چه کسی مقبره ابوطالب(ع) را تخریب کرد، این وهابی ها بودند که این کار را کردند و مسلمانان که چنین جسارتی نکردند. این نام بردن و زیارت مقبره ابوطالب نشان از اهمیت مسئله ایمان ابوطالب و مهمتر، محبتی است که خدا به خاطر ایمان و عمل صالح ایشان در درون قلب مسلمانان غیر از وهابی ها قرار داده است.

وی بیان داشت: مسئله دیگر بعد از ۱۴۰۰ سال شاهد هستیم که ایشان فردی شناخته شده می باشند، چرا که براساس شواهد سیدها از نسل ابوطالب(ع) می باشند و نسل او یعنی سادات و اکثریت از مؤمنین هستند. ابوطالب با نسلش در طول تاریخ ماندگار شد و این نشان دیگری از ایمان و عمل صالح است ولی ابوطالب(ع) گمنامی در تاریخ را پذیرفت و تبدیل به فرماندهان گمنام پیامبر(ص) شد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: اگر چه چند صباحی او را متهم به بی ایمانی کردند، اما اینکه ایشان در آن شرایط بسیار حساس دست از حمایت پیامبر بر نمی دارد، این همان ایمان او است.

فرمانده قرارگاه راهبردی عمار،عنوان کرد: ابوطالب(ع) کسی است که در آن زمان حساس به تکلیف خود عمل کرد و این تکلیف همان حمایت بی چون چرا از خاتم پیامبران است. مهمترین دلیل بر ایمان و عمل صالح بر ابوطالب است که خدای متعال عشق به ایشان در قلوب مسلمانان قرار داده که با وجود تخریب همه حوادث اما قبرستان ابوطالب هنوز باقی است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: مسئله دیگر این که نشان از ایمان و عمل صالح ابوطالب(ع) است، این می باشد که امروز رهبری که همه دنیا قبولش دارند از نسل حضرت ابوطالب(ع) است.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha