یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صفایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به بزرگی و تاریخ روحانیت استان، گفت: عظمت تاریخ روحانیت استان بوشهر باید شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، پیش از ظهر امروز چهارشنبه جمعی از روحانیون حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در بخش نخست بیانات خود ضمن تبریک سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص)، به بیان عظمت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و در ادامه چند نکته اخلاقی و تربیتی بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دوم سخنان خود با اشاره به بزرگی و تاریخ روحانیت استان بوشهر، اظهار داشت: عظمت تاریخ روحانیت استان بوشهر باید شناخته شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در طول تاریخ هر چند استان بوشهر به عنوان یک قطب حوزوی مطرح نبوده، اما دارای شخصیت هایی بود که اگر در شهرهایی مثل قم و نجف بودند بی تردید از أعلام واقعی بودند مثل علامه بلادی و شیخ حسن آل عصفور که از علمای بزرگ این استان هستند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر کارهای بزرگی در عرصه روحانیت و حوزه های علمیه در استان انجام گرفته، افزود: در ۱۰ سال اخیر بیش از ۱۶ هزار متر حوزه در استان بوشهر ساخته شده که در کشور بی نظیر است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: هم اینک رشد علمی روحانیت استان به درجه ای رسیده که برخی از کتاب های حوزه توسط اساتید بوشهری نوشته می شود.

 امام جمعه بوشهر با تأکید بر توجه بیشتر طلاب به درس و پژوهش، بیان کرد: استان بوشهر باید قطب حوزوی کشور و حوزه خلیج فارس شود و این امر مستلزم رشد علمی طلاب و روحانیون است.

وی با بیان اینکه مکتب ولاییِ حوزوی هم دانش و هم ولایتمداری است، تأکید کرد: طریقت طلاب باید اخلاق محوری، دانش، پارسایی، زهد، بصیرت، ولایتمداری و هزینه کردن خود برای اسلام، ایران و حوزه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha