سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: زلزله‌هایی خطرناک‌تر از زلزله‌های طبیعی وجود دارد که قرآن به آنها اشاره کرده است که جامعه را به بحران می‌کشاند و می‌باید مراقب آنها باشیم و جامعه را از این بحران‌ها مصون بداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) اظهار کرد: در احادیث آمده خانه‌هایتان را به گونه ای بسازید که گویی همیشه می‌خواهید در آن زندگی کنید و نسبت به آخرتتان به گونه‌ای باشید که گویی فردا از دنیا خواهید رفت.

وی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) در تدفین افراد هم اصول و استاندارها را با دقت بالایی انجام می‌دادند و تاکید داشتند که مومن باید کار خود را درست و محکم انجام دهد.

امام جمعه قزوین افزود: در حوزه شهرسازی و مقاوم سازی هم باید همین گونه عمل کرده و این فرهنگ را در جامعه تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: زلزله‌هایی خطرناک‌تر از زلزله‌های طبیعی وجود دارد که قرآن به آنها اشاره کرده است که جامعه را به بحران می‌کشاند و می‌باید مراقب آنها باشیم و جامعه را از این بحران‌ها مصون بداریم.

وی ادامه داد: قرآن فرموده اگر بخواهیم جامعه ای را نابود کنیم، به زیاده خواهانشان میدان می‌دهیم تا با زیاده خواهی و چپاول آن جامعه را به نابودی بکشانند و سپس وعده خدا محقق شده و آن جامعه نابود می‌شود و این را با لحن محکم می‌فرماید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: حوادث بی نام و نشانی داریم که به تدریج بیشتر از زلزله‌ طبیعی بلای جان مردم می‌شوند. آلودگی هوا یکی از آن موارد است که انسان‌ها را به کشتن می دهد .

امام جمعه قزوین اظهار کرد: آلودگی آب نیز یکی دیگر از مسائلی است که مردم را با مشکل مواجه می‌کند و باید مراقب دفن زباله‌ها و نفوذ آلودگی آن در آب‌های زیر زمینی باشیم.

وی تصریح کرد: خطر فرو نشست زمین یکی دیگر از چالش‌های کشور و استان قزوین است. اگر برداشت‌های بی رویه پایان نیابد این بلا آسیب‌های جبران‌ناپدیری به جامعه وارد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حقوق‌های نجومی باید کنترل شود چرا که امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی زیادی مواجه هستند و در برخی خانواده‌ها حتی یک نفر شاغل وجود ندارد!

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: نباید با بی توجهی نسبت به اشتغال در مملکتی با این همه ثروت و ظرفیت، برای جامعه و کشور بحران ایجاد شود و ضروری است مسئولان توجه ویژه‌ای به این عرصه داشته باشیم و بدانیم خطر بحران‌های اجتماعی از زلزله ۸ ریشتری بیشتر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha