پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مقتدایی

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دشمنان در پی آن بوده که راه شهدا را محدود کنند، البته نمی توانند چرا که فرزندان شهدا در این مسیر ورود می کنند و در همان سنگری که پدرانشان مقاومت کردند، قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مراسم بزرگداشت روز شهدا با حضور جمعی از مسئولین شهر اصفهان، خانواده شهدا، شامگاه پنج شنبه، در گلستان شهدا اصفهان برگزار شد.

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، اظهار کرد: وقتی یک روز را به عنوان روز گرامیداشت شهید و شهادت ثبت می کنیم، یعنی می‌خواهیم ارج و قرب به موضوع را متوجه شویم.

وی  تاکید کرد: شهدا مانند ستارگان در کهکشان ها هستند که راه و جهت را به ما نشان می دهند و جریان شهادت به گونه ای است که مقاومت و ایستادگی در صراط حق را برای دیگران در طول سالیان بعدی مشخص می کند که در این مسیر باید حرکت کنیم و به آن توجه داشته باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان در پی آن بوده که راه شهدا را محدود کنند، البته نمی توانند چرا که فرزندان شهدا در این مسیر ورود می کنند و در همان سنگری که پدرانشان مقاومت کردند، قرار می گیرند.

مقتدایی اذعان کرد: آنچه امروز ما حافظ آن هستیم، یک دستاورد عظیم است و این یعنی پاسداشت اسلام، که هر کسی در این مسیر قرار گیرد در همین جریان محسوب می‌شود.

وی شهادت را به آب زلالی تشبیه کرد که دائماً در جامعه است و انسانها و جوامع را سیراب می کند و به آنها نوعی زلالیت می بخشد.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجسل در ادامه به نقش حضرت امام خمینی(ره) در ایجاد روحیه شهادت طلبی در جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: کار مهمی که حضرت امام راحل انجام داد، احیای روح اسلام گرایی در دوران معاصر بود که جوانان ایرانی به سرعت و با جدیت این درس را فرا گرفتند و در عمق جان خود نشاندند.

 وی در ادامه از شهدای مدافع حرم یاد و تصریح کرد: آنچه باعث شد شهدا در این پهنه عظیم و سرنوشت‌ساز و مهم حضور پیدا کنند و جان خود را فدا کنند، عبارت بود از پیام اسلام که آن چیزی است که در درون مایه های قرآنی به یک نسل و بلکه چندین نسل منتقل شد.

در پایان این مراسم به همت خادمیاران گلستان شهدای اصفهان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و جهاد کشاورزی اصفهان به مناسبت آخرین روز از هفته منابع طبیعی چند اصله نهال توسط مسئولین استان کاشته شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha