دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا دقت کافی را داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان اظهار داشت: در خطبه 87 نهج‌البلاغه کلامی از حضرت امیر المومنین نقل می‌شود که حضرت می‌فرمایند: عِبَادَ اللَّهِ (بندگان خدا) إِنَّ مِنْ أَحَبِّ عِبَادِ اللَّهِ إِلَیْهِ (همانا دوست داشتنی ترین بندگان خدا نزد او) عَبْداً أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَی نَفْسِهِ (بنده ایست که خدا او را درمبارزه با نفسش کمک کرده و قطعا کسی که خدا او را کمک کند پیروز خداهد شد)  فَاسْتَشْعَرَ الْحُزْنَ وَ تَجَلْبَبَ الْخَوْفَ (پس حزن و اندوه را لباس روئی خودش و ترس را لباس زیرین خودش قرار داده است) فَزَهَرَ مِصْبَاحُ الْهُدَی فِی قَلْبِهِ (پس چراغ هدایت در قلبش روشن شده) وَ أَعَدَّ الْقِرَی لِیَوْمِهِ النَّازِلِ بِهِ (برای روز مرگ خودش توشه ای فراهم کرده) فَقَرَّبَ عَلَی نَفْسِهِ الْبَعِیدَ (پس مرگی که دیگران برای خودشان دور تصور می کنند او نزدیک تصور می کند).
وی ادامه داد: این حالات معنوی است که به زندگی انسان روح می دهد، پس
نگذاریم جلوه های دنیا ما را از حال خوش معنویت و تقوا دور کند.
حجت‌الاسلام کتابچی در ادامه به  بیست و دوم اسفندماه اشاره کرد و گفت: این روز سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) است که به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است لذا نصیحت شهدا را گوش کنیم:
وی ادامه داد: یکی از همرزمان شهید باکری نقل می کند که در مورد یک مسئولیتی پنج ساعت با من حرف زد. قبول نمی کردم. می‌گفتم « کار من نیست. نمی‌تونم انجام بدهم.» آخرش گفت «روز قیامت که شد؛ من رو می‌کشند پای میز محاکمه، پرونده ام را باز می‌کنند و از اول شروع می‌کنند، به من می‌گویند این کار رو کردی، این اشتباه رو کردی، اون جا این کار رو کردی، خلاصه می‌گویند تا می‌رسند به این جا که من به تو گفتم. بعدش گفت«من هم جواب می‌دهم هر چی تا حالا گفتید قبول، اما تو این یک مورد، من فلان روز پنج ساعت با فلانی حرف زدم. فکر می‌کردم اگه قبول کند، جلوی تمام این حیف و میل ها که گفتید گرفته می‌شود، اما آن طرف قبول نکرد که نکرد.» همرزم شهید می گوید این‌ها را که می‌گفت دست و پاهایم مثل چوب خشک شده بود. بغض کرده بودم. گفتم «من نمی‌فهمیدم؛ هرچی شما بگویید قبول.
حجت‌الاسلام کتابچی تاکید کرد:  فرصت برای حراست از انقلاب و نظام هست بیائیم استفاده کنیم تا در قیامت جوابی داشته باشیم.
وی به موضوع انتخابات اشاره کرد و ابراز داشت: در مورد انتخابات ریاست جمهوری از الان باید دقت کنیم تا جریانات را بشناسیم خصوصا جوانها من کاری به افراد و احزاب ندارم عرضم این است از حالا توجه داشته باشیم تا در انتخابات درست عمل کنیم و هم در بحث شوراهای اسلامی شهر و روستا عزیزانی که واقعا در خودشان می بینند که بتوانند کاری و خدمتی را به مردم ارائه دهند وارد میدان شوند تا تنور انتخابات هم گرم شود و امیدواریم در چند ماه آینده انتخاباتی پر شور که نتیجه آن حفظ انقلاب و موجب حل مشکلات مردم شود و بنا به توصیه رهبری ان شاء الله زمینه روی کار آمدن دولت جوان حزب الهی باشد.
حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: در مورد انتخابات شوراها که بسیار مهم است براساس قانون، وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برعهده مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مسوولیت نظارت بر انتخابات شوراها را برعهده دارند. در این باره چند تذکر مهم را عرض می کنم تا شماها هم در جریان امور باشید:
امام‌جمعه سلفچگان افزود: از مجلس انقلابی توقع این است در کلیه مراحل از تشکیل هیئت های اجرائی تا مراحل مختلف نظارت و تا انتها انتخابات با روحیه انقلابی و مدیریت و نظارت درست ، صحیح و انقلابی یک اتفاق زیبا ، منطقی و قاطعانه را از خود به یادگار بگذارد به طوری که نه کسی با مماشات تأیید شود و نه کسی با اتهامات بی اساس رد صلاحیت شود
وی ادامه داد: انتظار دیگر این است که در انتخاب اعضای اصلی و فرعی نظارت از همه نیروهای انقلابی از حامیان و رقیبان استفاده شود تا بهانه ای برای کمرنگ کردن انتخابات دست دشمنان نیوفتد. چون حساسیتهای ایجاد شده انتظارات را از هیئتهای نظارت بالا برده است.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: جهت تقویت بنیه اعتقادی هیئت نظارت و بالا رفتن دقت آنها در تأیید و رد صلاحیتها نیاز به جلساتی برای توجه به اهمیت کار آنها و تاثیر گذاری بر توسعه و پیشرفت عدالت محور شهر ها حد اقل تا چهار آینده دارد و اگر کوتاهی کنند دین سنگینی به عهده آنها می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha