شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بزرگترین مسجد اوهایو پس از ماه‌ها تعطیلی کرونایی بازگشایی شد

حوزه/ مرکز فرهنگی-اسلامی نور، بزرگترین مسجد در مرکز اوهایو، پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بالاخره بازگشایی شد، با این حال ظرفیت آن از ۸۰۰ نفر به ۱۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، درحالی که بسیاری از مساجد و عبادتگاه‌ها در آمریکا و کشورهای اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و تعطیل شده‌اند، مرکز فرهنگی اسلامی نور در ایالت اوهایوی آمریکا، سرانجام پس از ۵ ماه تعطیلی و خدمات مجازی، بالاخره بازگشایی گردید و بار دیگر از نمازگزاران مسلمان برای اقامه نماز استقبال به عمل آورد.

عبدالمنعیم، امام جماعت مسجد در این باره به خبرنگاران گفت: حقیقتا نمی‌توانستیم کسی را در مسجد بپذیریم. اما من خودم به تنهایی داخل مسجد نماز می‌خواندم و سعی داشتم از طریق اینترنت و به صورت آنلاین با نمازگزاران و جامعه اسلامی ارتباط برقرار کنم و آن‌ها به صورت مجازی در نماز حضور می‌یافتند.

گفتنی است مرکز فرهنگی اسلامی نور، بزرگترین مسجد در مرکز اوهایو در ایام پیش از کرونا میزبان ۸۰۰ نمازگزار بوده است. با این حال  کنون فقط ۱۵۰ نفر می توانند در داخل ساختمان نماز بخوانند زیرا نوارهای زرد شش فوت فاصله بین مردم را نشان می دهد.

ازهر مسعود مدیر موقت گفت: من فکر می‌کنم ما ۱۰۰ یا ۱۵۰ نفر فقط با شش فوت فاصله بتوانیم داشته باشیم.

با بازگشت به حالت عادی ، مسعود امیدوار است که همه‌گیری به زودی پایان یابد. وی می‌گوید که تفاوت کمک‌های مالی پیش و پس از همه‌گیری بسیار قابل ملاحظه است و پایان یافتن همه‌گیری بسیاری مشکلات بودجه مسجد بسیار ضروری می‌باشد.

لازم به ذکر است، اگرچه مایک دیواین، فرماندار اوهایو، هنگام وقوع همه‌گیری، به عبادتگاه‌ها دستور نداد که درهایشان را ببندند ، اما مسجد و سایر عبادتگاه‌ها برای حفظ جان مردم به طور داوطلبانه تعطیل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha