جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام مصطفی عرب پور، مسئول اعزام گروه یاوران سلامت روان

حوزه/ مسئول اعزام گروه یاوران سلامت روان گفت: در شرایطی که حتی کادر درمان استرس این را داشتند که مبادا مبتلای به کرونا شوند، طلاب جهادی خوزستان به بیمارستان‌ها آمده و در کنار کادر درمان و بیماران کرونایی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام مصطفی عرب پور، مسئول اعزام گروه یاوران سلامت روان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل در سلامتی بیماران کرونایی روحیه بخشی و تقویت انگیزه امید به زندگی آن‌هاست، اظهارداشت: با توجه به اینکه بیماران کرونایی ازلحاظ روحی و روانی به علت داشتن اضطراب و استرس بالا عموماً دچار ضعف هستند و این عامل سبب عدم پاسخ مثبت به داروهایشان می‌شود، لازم است که در بحث روان‌شناسی فعالیت‌های مهمی انجام شود.

وی افزود: در این راستا حضور شخصی که بتواند به این نیاز آن‌ها پاسخ و کار مشاوره معنوی را برای آن‌ها انجام دهد بسیار تأثیرگذار و حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام عرب پور، ادامه داد: ازآنجاکه بیماران کرونایی نمی‌توانند همراه داشته باشند و کادر درمان نیز به دلیل تراکم بالای بیماران شدیداً تحت‌فشار بوده و فرصت پرداختن به مشکلات روحی و روانی بیماران را ندارند، حضور روحانیون روانشناس ضرورت پیدا می‌کند.

مسئول اعزام گروه یاوران سلامت روان، با اشاره به اثرات حضور روحانیون مشاور، در بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: طی مصاحبه‌ها و نظرسنجی‌هایی که با بیماران و کادر درمان بیمارستان‌های کرونایی، در اقصا نقاط کشور داشتیم، تأثیرات حضور طلاب را بسیار خوب و بالا ارزیابی کرده‌اند؛ به‌طوری‌که در برخی از بیمارستان‌ها کادر درمان درخواست داشتند روحانیون روانشناس نه‌تنها بیماران کرونایی بلکه، کلیه بیماران مخصوصاً آن‌هایی که بیماری صعب‌العلاج دارند را ویزیت کنند.

وی با اشاره به جهاد مقدس حوزویان خوزستان، گفت: در شرایطی که حتی کادر درمان استرس این را داشتند که مبادا مبتلای به کرونا شوند، طلاب جهادی خوزستان به بیمارستان‌ها آمده و در کنار کادر درمان و بیماران کرونایی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام عرب پور در پایان با بیان اینکه طلاب خوزستانی، از روحیه جهادی بسیار بالایی برخوردار هستند، اظهارداشت: طلاب خوزستانی روحیه جهادی بالایی داشته و این مطلب را در قضیه سیل و کرونا به‌خوبی ثابت کرده‌اند و ازاین‌جهت که آشنا به فعالیت‌های جهادی هستند، کار آموزش را برای ما آسان کرده‌اند؛ تا جایی که حتی اگر ما ورود نمی‌کردیم خودشان آتش به اختیار در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha