پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طعم خوش اخلاق

کتاب "طعم خوش اخلاق در خانواده"، نوشته حجت الاسلام و المسلمین هادی حسین خانی از جمله آثار خواندنی و جذابی است که انصافاً برای همگان، کاربردی و مفید است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ایام تعطیلات نوروز که به جهت شیوع کرونا همچون سال قبل، خانه نشین هستیم، مطالعه این کتاب که به همت مرکز پژوهش‌های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سال ۹۵ و در ۱۲۸ صفحه منتشر شده، به همه اعضای خانواده پیشنهاد می شود.

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب «طعم خوش اخلاق در خانواده» اثر هادی حسین خانی محقق گروه اخلاق، تربیت و روانشناسی مرکز پژوهش های جوان این پژوهشگاه به چاپ رسید.

خود نویسنده در ابتدای کتاب متذکر شده که این کتاب برای داشتن گفتگوی اثر بخش در خانواده و با همسران، حل اختلاف در چند گام با همسران، مدیریت درست امور اقتصادی و رفت و آمدها در خانواده، لذت بردن از رابطه زناشویی با حفظ اخلاق و درست ایفا کردن نقش اخلاقی خود در خانواده به مخاطب توصیه می گردد.

بنابر این گزارش، "طعم خوش اخلاق در خانواده" حاوی مطالب مفیدی در قالب شش گفتار شامل "اخلاق در گفت و گو"، "اخلاق در حل تعارض بین فردی"، "اخلاق در برقراری ارتباط در خارج از سیستم خانواده"، "اخلاق در امور اقتصادی"، "اخلاق در امور جنسی" و نیز "اخلاق در مدیریت خانواده و ایفای نقش" است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی حسین خانی، معاون اسبق اخلاق و تهذیب حوزه های علمیه در بخشی از مقدمه کتاب تأکید می کند: "استحکام و تعالی خانواده به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذار ترین نهادهای اجتماعی به میزان بسیار زیادی از حاکمیت ارزش های اخلاقی در آن متأثر است؛ از این رو در منابع اسلامی بر صلاحیت اخلاقی به مثابه یک معیار کلیدی در همسر گزینی تأکید شده است. علاوه بر توجه به صلاحیت اخلاقی همسر در اصل ازدواج و انتخاب همسر رعایت اصول اخلاقی در طول زندگی مشترک نیز حائز اهمیت فراوان است و به همین دلیل، در منابع اسلامی تأکید فراوانی بر حاکمیت اخلاق در روابط بین همسران مشاهده می شود و حتی جزیی ترین نکات اخلاقی که موجب تقویت بنیان خانواده می شود، مورد توجه جدی قرار گرفته است. بررسی های گوناگون در موضوع خانواده نیز نشان دهنده آن است که تضعیف بنیاد خانواده در جامعه امروز تا حد زیادی از ضعف ارزش های اخلاقی در خانواده و به ویژه در روابط بین همسران ناشی می شود. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha