شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یادواره شهید گمنام در ملایر

حوزه/ آیت الله طه محمدی، پیروی از دستورات ولایت فقیه را یکی از مهم‌ترین وصایای شهدا عنوان و تأکید کرد: پیروی از ولایت از درس‌های مهم شهدا و عامل وحدت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در یادواره شهیدگمنام مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر که با حضور خانم امیدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان برگزار شد، گفت: برگزاری جلسات و یادواره‌های شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا می‌تواند در جامعه به‌ویژه در جامعه علمی و فرهنگی شهرستان مؤثر باشد.

وی، درس جاودانه شدن را از مهم‌ترین درس‌های شهدا دانست و بیان کرد: شهدا با نثار جان‌ عزیزشان به ما درس‌های فراوانی را دادند که یکی از مهم‌ترین این درس‌ها راه جاودانه شدن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همه انسان‌های روی کره زمین به وجود آمده‌اند و در یک دوره زمانی در زندگی دنیایی حضور داشته‌اند و همه از دنیا خواهند رفت، اما تنها راه باقی شدن شهادت است که در قرآن کریم هم به این موضوع بسیار اشاره‌ شده و به گفته قرآن شهدا زنده هستند و در نزد پروردگار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. ما نیز اگر می‌خواهیم جاودانه شویم  و جاودانه از دنیا برویم، باید از راه و رسم شهدا درس گرفته و در راه آنان حرکت کنیم.

آیت الله طه محمدی، پیروی از دستورات ولایت فقیه را یکی از مهم‌ترین وصایای شهدا عنوان و تأکید کرد:  پیروی از ولایت از درس‌های مهم شهدا و عامل وحدت در جامعه است.

وی ادامه داد: درگذشته در مراسم‌های تشییع و یادواره شهدا همه مردم جامعه یکپارچه حضور داشتند و امروزه هم همین مسئله در جامعه دیده می‌شود و امیدواریم که بتوانیم میراث داران خوبی برای شهدا باشیم و با حفظ ارزش‌ها ادامه‌دهنده راه این عزیزان باشیم .

پروانه ترکمان اسدی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر با اشاره به اینکه ملایر یک هزار و ۱۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: ۲۱ شهید گمنام در شهرستان مدفون هستند و حوزه حضرت زینب(س) میزبان یکی از آنهاست.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان ملایر  تصریح کرد: شهدا از همه‌ چیز خود گذشتند تا امروز کشور ما در امنیت باشد.

وی اظهار کرد: همه‌ ساله هم‌زمان با سالروز شهادت این شهید والامقام مراسم یادبودی با حضور مسئولان و خواهران طلبه برگزار می‌شود امسال هم ششمین سالگرد حضور این شهید والا مقام گمنام برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha