سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طاهری

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در جلسه تدوین سند چشم‌انداز پنج ساله مساجد استان از توانمندسازی خدام، هیئت امنا، روحانیون و پایگاه‌های بسیج مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست بررسی و تدوین سند چشم‌انداز پنج ساله مساجد استان  با حضور حجت‌الاسلام طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی، علیرضا پولاد رئیس کانون‌های فرهنگی- هنری امور مساجد و شیخیانی، مسئول پایگاه‌های بسیج مساجد استان در اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

در این نشست، الگوی ساماندهی مساجد و همچنین تعریف مسجد طراز انقلاب اسلامی و راه‌های رسیدن به نقطه مطلوب، طی بازه‌ی زمانی پنج ساله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست خواستار تعریف فرآیند مؤثری برای استقرار روحانی در مساجد بدون روحانی استان با هدف اقامه سه نوبت نماز جماعت در مساجد و تقویت نقش انقلابی و اجتماعی مساجد در گام اول این حرکت شد.

حجت‌الاسلام طاهری با تأکید بر لزوم آموزش مؤثرین مساجد افزود: آموزش خدام، هیئت امنا، روحانیون و پایگاه‌های بسیج مرتبط با مساجد در این طرح باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که تغییر عملکرد و گفتمان‌سازی از طریق ارائه آموزش‌های کاربردی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در تدوین سند چشم‌انداز مساجد استان، سهم و نقش نهادهای مختلف تعریف می‌شود، اضافه کرد: برای ارائه تعریف مناسبی از مسجد مطلوب که تصویر ذهنی کاملی از مسجد به مخاطب ارائه دهد، لازم است محوریت روحانیت در مساجد و همچنین جوان‌سازی هیئت امنای مساجد مورد اهتمام قرار بگیرد.

علیرضا پولاد، رئیس امور مساجد استان بوشهر در بخش دیگری از این نشست در سخنانی ساخت ویترین امور مساجد حاوی تمام داشته‌ها و توانایی‌های مساجد و همچنین طراحی و تعریف شبکه مناسب مخاطبین در سامانه بچه‌های مسجد را از اقدامات مهم در زمینه تقویت مساجد استان ذکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha