شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 949686
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
دیدار مجازی کاردینال مسیحی و حجت‌الاسلام شیعه و نماینده مسلمانان آمریکای شمالی

حوزه/ پس از دیدار پاپ با آیت الله سیستانی، هم اکنون یک کاردینال مسیحی و حجت الاسلام کشمیری از سوی مسلمانان آمریکایی در گفت‌وگویی مجازی این نشست را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cathstan، پس از دیدار پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با حضرت آیت الله سیستانی در عراق، هم‌اکنون یک کاردینال مسیحی و یک مقام دینی از سوی مسلمانان آمریکای شمالی در گفت‌وگویی مجازی شرکت خواهند کرد.

کاردینال ویلتون گرگوری و حجت‌الاسلام کشمیری در تاریخ ۱۷ مارس در مورد دیدار اخیر پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سیستانی (در ۶ مارس) در عراق یک بحث مجازی برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام کشمیری، نویسنده و مدرس، به عنوان نایب رئیس و مدیر امور دینی در انجمن امام مهدی (ع)، به عنوان رابط دفتر آیت الله سیستانی در آمریکای شمالی ، فعالیت می‌کند.

گفتنی است آیت الله سیستانی و پاپ پس از دیدار خصوصی ۴۵ دقیقه‌ای در ادامه سفر پاپ به عراق‌، بیانیه‌هایی را صادر کردند. آیت الله سیستانی، که ۹۰ ساله است و بیشتر درخواست‌ها را برای جلسات رد می‌کند ، در این ملاقات کوتاه، بر لزوم همکاری رهبران مذهبی جهان برای بازخواست «قدرت های بزرگ» تأکید کرد. وی از آنها خواست «به خرد و دانش» اولویت بدهند، زبان جنگ را نپذیرند و منافع شخصی خود را نسبت به حقوق مردم برای زندگی در آزادی و عزت گسترش ندهند.

 واتیکان گفت که پاپ فرانسیس «بر اهمیت همکاری و دوستی در میان جوامع مذهبی تأکید کرد تا با احترام متقابل و گفت‌وگو، آنها بتوانند به خیر عراق ، منطقه و تمام بشریت کمک کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha