پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسن بابانژاد

حوزه/ مدیر مرکز بنیاد هدایت از برگزاری دوره آموزشی امامان محله در کرمان با مدلی متفاوت خبر داد و گفت: مدل آموزش گفت‌وگو محور برای امامان محله جذاب و رضایت بخش بود.

حجت الاسلام حسن بابانژاد، مدیر مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، به ارائه گزارشی از دوره آموزشی دو روزه ویژه امامان استان کرمان اظهار داشت: ۱۰۰ نفر از امامان بنیاد علوی و ۱۰۰ نفر از همسران‌ امامان محله در این دوره آموزشی شرکت کرده اند. ۸۰ نفر از این تعداد در منطقه قلعه گنج و ۱۲۰ نفر در منطقه زهکلوت بودند.

وی با بیان اینکه مدل کار آموزشی این دوره انگیزشی و با الگوی گعده محوری بود، گفت: با استفاده از ظرفیت امامان موفق و بومی همین منطقه، این دوره برگزار شد؛ در بخش بانوان نیز همین الگو پیاده شد.

مدیر مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت در توضیح این مدل، تصریح کرد: کسانی که در این دوره حضور داشتند در قالب گفت‌وگو تجربیات خود را در حلقه‌های ۱۰ نفره به اشتراک می‌گذاشتند.

حجت الاسلام حسن بابانژاد به سرفصل موضوعاتی که در این دوره مورد بررسی قرار گرفته است، پرداخت و گفت: مسائل خانواده، تربیت کودک و نوجوان، فعالیت‌های اجتماعی متفاوت، تجربیات مختلف امامان در زمینه استفاده از ظرفیت مردم در حل مسائل محله، تهیه نقشه محله در موضوعات آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق، از جمله مباحثی بود که به آنها پرداخته شد.

وی با اشاره به استقبال امامان محله از مدل برگزاری این دوره، بیان داشت: اینکه شرکت کنندگان دوره دیدگاه خود را در مسائل مختلف مطرح می‌کردند و تجربیات ارائه شده کاملاً بومی بود، برای امامان محله رضایت بخش و جذاب بود؛ ان شالله می‌خواهیم ظرف دو ماه آینده همین مدل را در ۲۰ استان‌ دیگر نیز ادامه بدهیم.

گفتنی است، حضور حجت الاسلام نگهدار مالامیری، پدر شهید حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری نخستین شهید روحانی مدافع حرم یکی از امتیازات این دوره بود که بیان خاطرات آن شهید والا مقام، نقش مؤثری در ارتقای فضای معنوی دوره و روحیه جهادی شرکت‌ کنندگان داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha