شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واحدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین واحدی گفت: مخاطب فرمایش رهبر انقلاب در رابطه با تمدن سازی تک تک افراد هستند و باید نسبت خود را با تمدن سازی اسلامی مشخص کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واحدی، در جمع مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران استان سمنان، در سالن همایش های بنت المصطفی (س) مدرسه علمیه عصمتیه سمنان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت:  فرصتی که برای خدمت به دین و جامعه دینی در اختیار ما قرار داده شده راقدر بدانیم و از این فرصت برای خدمتگزاری بهتر تلاش کنیم.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که تمدن به سرعت در حال طی مسیر است چه ما سهمی در این تمدن سازی داشته باشیم یا نداشته باشیم این تمدن در حال پیشران است و می رود و ایستادگی ندارد، اما مهم آن است که هر کدام از ماها سهم خودش را برای این تمدن سازی ایفا کند و بداند این تمدن در ۵۰ سال آینده کجا قرار بگیرد و هر یک از ماها چه سهمی در این تمدن سازی داریم.

وی افزود: این فرمایش راهبردی و کلیدی و اثرگذار مقام معظم رهبری است؛ ما باید چند استفاده از این فرمایش رهبری داشته باشیم، نخست آنکه تمدن ما در حال حرکت است و ایستایی ندارد و ۱۴۰۰ سال روز به روز در حال رشد و توسعه است.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی خاطرنشان کرد: استفاده دوم از این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که آقا فرمودند هر کسی باید بداند که این تمدن در ۵۰ سال دیگر کجاست و به عبارتی حضرت آقا در این دستور یک آینده پژوهی برای هر یک از ماها ترسیم کرده است. آینده پژوهی یک دانش است و هر انسانی به اندازه استعداد، توانمندی و دانش و مهارت خود سهمی از آن  دارد.

وی افزود: نکته سوم در  فرمایش مقام معظم رهبری این است که هر کسی بداند که سهم او چیست و باید چه نقشی ایفا کند؛ مخاطب فرمایش رهبر انقلاب در رابطه با تمدن سازی  تک تک افراد هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha