شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعزام طلاب جهادی حوزه علمیه اصفهان به مناطق زلزله زده سی سخت

حجت الاسلام و المسلمین مومنی از اعزام ۳۵ طلبه خواهرو برادر در آستانه سال جدید و اعیاد شعبانیه به مناطق زلزله زده سی سخت با رویکرد تبلیغی و دینی خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: در آستانه سال جدید شمسی و علی رغم آن که اغلب افراد خواهان تحویل سال جدید در کنار خانواده خود هستند، جمعی از طلاب حوزه علمیه اصفهان به یاری هموطنان رفتند تا در کنار آنها سفره هفت سین خود را پهن کنند.

وی بیان کرد: گروهی ۳۵ نفره، متشکل از طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه اصفهان امروز به منطقه زلزله زده پاتاوه کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد تبلیغی و دینی به مناسبت اعیاد شعبانیه اعزام شدند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اهم برنامه های این گروه جهادی، فعالیت دینی و تبلیغی با محوریت گروه سنی نوجوانان و کودکان در این ایام عید است.

وی با بیان اینکه این دومین اعزام گروه های طلبه جهادی از حوزه علمیه اصفهان به این مناطق است، گفت: پیش ازاین گروهی درابتدای زلزله سی سخت تحت عنوان گروه طلبگی جهادی بشارت ذیل قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان به این مناطق اعزام شدند و تا کنون در آن منطق حضور دارند.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه درخواست طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه برای حضور در مناطق زلزله زده بیش از این تعداد بود ولی به دلیل شرایط خاص و بحران کرونا و اعمال محدودیت های ترددی، در حال حاضر فقط یک دستگاه اتوبس امروز اعزام شدند.

وی متذکر شد: رویکرد اصلی حضور گروهای جهادی طلاب حوزه علمیه در چنین مناطقی باید رویکرد تبلیغی و دینی باشد؛ چرا که ماموریت و رسالت اصلی طلاب  ر همه مکان و زمانی تبلیغ دین و شرعت به انحاء مختلف است گرچه خدمات اجتماعی هم جز توصیه های اکید دینی است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پایان یادآور شد: این گروه جهادی طلاب به مدت یک هفته در مناطق زلزله زده پاتاوه کهگیلویه و بویراحمد در  ایام عید نوروز حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha