دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: راه اصلی حل گرفتاری‌ها و شاه‌کلید رفع مشکلات در تولید است. بعضی گمان می‌کردند شاه‌کلید رابطه با غرب و مذاکره با امریکا است که سخت در اشتباه هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان اظهار داشت: نمازجمعه نماز است که با اعتقاد به ولایت درآمیخته شده است چون امام آن باید از جانب ولی باشد و ماه شعبان هم ماه ولایت است چرا که ماه ولادت سرور و لنگر زمین و آسمان یعنی حجت بن الحسن المهدی است.

وی ادامه داد: غفلت از امام زمان عین ضلالت و گمراهی است. بی‌توجهی به حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا عین خسران و هلاکت است.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: این تفکر و نگاه که ما داریم و گمان می‌کنیم امام زمان غایب است بسیار اشتباه است، آن کسی که غایب است ما هستیم به خدا قسم امام زمان هست، در کنار ماست، در بین ماست، متوجه ما هست.

وی ادامه داد: من چقدر امام و جایگاه امام را می‌شناسم؟ می‌دانم امامم چه حس و حالی نسبت به من دارد؟ می‌خواهی بدانی امامت چقدر تو را دوست دارد؟ می‌خواهی بدانی امام‌زمانت چه احساسی نسبت به تو دارد؟ می‌خواهی بدانی امام کیست؟ بیا در کلاس درس امام رئوف علی بن موسی الرضا بنشین! حضرت می‌فرماید: «الامام، الانیس الرفیق (یعنی امام رفیق مونس و دلسوز است) و الوالد الشفیق (امام مانند پدری مهربان است، مهربان واقعی یعنی تمام وجود امام مهر و مهربانی و عاطفه است) والاخ الشقیق (اما برادری همدل است)

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: خدا می‌داند امام زمان از یاد ما غافل نمی‌شود. خودش در نامه به شیخ مفید فرمود انّا غیر مهملین لمراعاتکم و لا ناسین لذکرکم.

وی ابراز داشت: این ما هستیم که از امام غایبیم، ما هستیم که از امام غافلیم. خورشید در آسمان می‌درخشد، نورافشانی می‌کند یک‌تکه ابر کجا می‌تواند خورشید را بپوشاند. یاد امام زمان باشیم از اول امسال عهد کنیم بیشتر به یاد امام زمان باشیم.

امام‌جمعه سلفچگان به سخنان ابتدای سال رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: رهبری معظم انقلاب در طول سال حدود ۵۰ سخنرانی مهم دارند. در مناسبت‌های مختلف در بین تمام سخنرانی‌ها اگر بگوییم بااهمیت‌ترین سخنرانی ابتدای سال است که البته هرساله در حرم مطهر رضوی علیه السلام بود اما در این دو سال به خاطر بیماری کرونا از طریق صداوسیما فقط پخش می‌شود.

وی ادامه داد: امسال هم سخنرانی بسیار مهم ایشان را شنیدیم. ایشان به عنوانی رهبری آگاه و حکیم با دقت و عمق نگاه و آینده نگری ویژه مسیر یک‌ساله تمامی دستگاه‌ها و افراد را مشخص کردند اما اینکه مردم و مسئولان تا چه اندازه به دستورات ایشان گوش کنیم بحث مهم دیگری است.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: ایشان شعار امسال را تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها نام‌گذاری کردند. دراین‌خصوص چند جمله عرض کنیم اول این‌که؛ رهبر انقلاب اسلامی در طول ده سال گذشته که تمامی عناوین را اقتصادی انتخاب کرده‌اند به انواع مختلف به مسئله راهبردی تولید اشاره کرده‌اند. این نظر بنده است که وقتی به صورت کامل خواسته‌ها بر آورده نشد و دولت‌های مختلف آن‌طوری که باید نتوانستند نمره ممتازی کسب کنند، شاید برخی از نمره‌ها مطلوب بوده اما نمره ممتازی نبود از دو سال گذشته تاکنون صراحتاً به این موضوع پرداخته‌اند.

وی افزود: ظاهراً حضرت آقا راهکار کشور را تولید می‌دانند و تا این مسئله حل نشود دست از سر تولید برنمی‌دارند.

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: بله! چون راه اصلی حل گرفتاری‌ها و شاه‌کلید رفع مشکلات در تولید است. بعضی گمان می‌کردند شاه‌کلید رابطه با غرب و مذاکره با امریکاست و حتی حل مشکل آب خوردن هم دست کدخداست اما نظر رهبری این است که شاه‌کلید تولید است.

وی افزود: چرا؟ چون اگر مردم به دنبال رفاه بیشتر هستند از راه تولید ممکن است. اگر مشکل اصلی کشور اشتغال است حل آن با تولید داخلی است. اگر مشکل دیگر کشور تورم است راه حل آن تولید است. اگر کسی به دنبال رفع فقر و محرومیت است مسیرش رونق و جهش تولیدات. اگر کسی حقیقتاً به دنبال رفع و بلکه دفع تحریم است راه آن تولید است.

وی بیان داشت: اگر کسی به اقتدار و عظمت کشور و ایران و ایرانی فکر می‌کند باید از مسیر افزایش تولید جلو برویم. حتی اگر به فکر فرهنگ دینی مردم و حفظ ایمان جوانان کشور هستیم، اگر دغدغه آسیب‌های اجتماعی را داریم باید موانع تولید را حذف و لوازم پشتیبانی را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: مسئله دیگری که رهبری به آن پرداختند مسئله انتخابات است.ا.مهمترین نکته میزان مشارکت است. همیشه نزدیک انتخابات که می‌شود تمام دشمنان برای کم‌رنگ کردن حضور مردم دست به کار می‌شوند یکی از دروغ‌هایی که می‌گویند این است که دولت کاره‌ای نیست و اختیاری ندارد رئیس‌جمهور چیزی ندارد یک نمونه از اختیارات ریاست جمهوری در وزارت کشور است که نمایندگان دولت در قالب استاندار و فرماندار و بخشدار و دهیار تا اقصی‌نقاط روستاهای کشور نفوذ سیاسی و امکاناتی دارند.

وی بیان داشت: شما در هر استان و شهرستان و بخش و روستا می‌بینید از استاندار تا فرماندار و بخشدار و دهیار توسط دولت منصوب می‌شود و امور کشور در دست همین‌هاست این یعنی قدرت رئیس‌جمهور. شما هر کار که بخواهید انجام دهید با مجوز همین‌ها است.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: نمونه دیگر بودجه و پول کشور است. پول کشور در دست کیست؟ بر اساس نظرات کارشناسان مختلف ۹۶ درصد بودجه کشور در اختیار دولت است. می‌گویند دفتر رهبری و دستگاه‌های دیگر پس کجا هستند؟ آمار واضح و مشخص است دفتر رهبری و نهادهای وابسته به آن، قوه مقننه، شورای نگهبان، قوه قضاییه، نیروهای مسلح و صداوسیما تمام اینها فقط ۶ درصد بودجه را در اختیار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد همین نهادها هم بیش از ۹۰ بودجه‌شان که تنها ۶ درصد کل بودجه بود توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص می‌یابد؛ لذا بیشترین توان اجرایی و پولی کشور در دست رئیس‌جمهور و هیئت دولت است پس سرمایه‌ای کشور به‌نوعی در ید قدرت رئیس‌جمهوری قرار می‌گیرد که تا چند ماه آینده به دست ما مردم انتخاب می‌شود پس برای انتخابش باید بیشتر تحقیق و بر رسی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha