جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی عباسی

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه خواستار گسترش همکاری های علمی میان مراکز دانشگاهی عراق و ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار سرکنسول پیشین کشورمان در شهر نجف اشرف اظهارکرد: فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی در عراق در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود و از گذشته تلاش شده است مجوز فعالیت دانشگاه رسمی المصطفی در عراق اخذ گردد که این مسئله همچنان در دست بررسی قرار دارد.

وی، با اشاره به زمینه همکاری‌های پژوهشی جامعةالمصطفی با مراکز علمی و فرهنگی عراق در زمینه‌های گوناگون مانند انتشار نشریات، برگزاری وبینارها و...، ابراز کرد: جامعه علمی عراق نیازمند علوم مدرنی است که مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران، در چهل سال گذشته، تجربیات و دستاوردهای علمی خوبی در این عرصه داشته‌اند و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز گسترش ارتباطات علمی دوجانبه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی ادامه داد: دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان عراقی جامعةالمصطفی، از طلاب فاضل و بادانش ما به شمار می‌آیند و می‌توانند در گسترش ارتباطات علمی دو کشور بسیار مؤثر باشند.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به دیدار اخیر پاپ با آیت‌الله‌العظمی سیستانی، تصریح کرد: هوشمندی و قداست آیت‌الله‌ سیستانی در این دیدار، به ویژه تأکید ایشان بر مسئله فلسطین، موجب شد برخی اهداف سوء طراحی‌شده ناکام بماند و باید متواضعانه از مواضع ایشان در این دیدار تقدیر کرد.

گفتنی است: در این دیدار، حمید مکارم، سرکنسول پیشین جمهوری اسلامی ایران در نجف در سخنانی اظهارکرد: فعالیت بین‌المللی مراکز علمی و فرهنگی در قم از حساسیت بالایی برخوردار است و جا دارد در این زمینه شورایی تشکیل شود تا مراکز فعال در عرصه بین‌الملل، با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتری فعالیت کنند.

وی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های علمی و فرهنگی جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: ارتباط بین دستگاه‌های فرهنگی و علمی ایران و عراق، از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که باید از آنها برای گسترش ارتباطات و همکاری‌های دوجانبه بهره برد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha