چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید بشیر حسینی

حوزه/ شاعر و پژوهشگر حوزوی گفت: تقویت اُمید در جامعه بر اساس باورهای دینی از مهم ترین و کلیدی ترین شاخصه های فرهنگ مهدوی است.

حجت الاسلام سید بشیر حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عج) ابراز داشت: با توجه به این که برپایه منابع اصلی دینی، اُمید به آینده یکی از شاخصه های مهم فرهنگ مهدوی به شمار می رود، لذا ما چه در حوزه شعر و ادبیات، چه در عرصه فیلم و سریال و چه دیگر عرصه ها و ابعاد فرهنگی و هنری، باید این امید به آینده که عامل نشاط و شادابی حقیقی است را روز به روز تقویت کنیم.

وی افزود: به عنوان یک شاعر آیینی عرض می کنم که جوهره اصلی شعر مهدوی و شعر انتظار، اُمید بخشی به آینده ای روشن در پرتو ظهور حضرت بقیة الله الاعظم(عج) است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: موعود و انتظار مهدویت از جمله مباحث بسیار مهم در آیین و شریعت ماست به طوری که نه تنها در اسلام و شیعه بلکه در همه ادیان، نوید آمدن مصلح موعود و برپایی حکومت عادلانه با حضور صالحان داده شده است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از شعر و ادبیات در راستای تبیین معارف و آموزه های مهدویت اظهار داشت:  اُمید به آمدن منجی موعود و انتظار صحیح در این باره، جوهره اصلی شعر مهدوی و انتظار را تشکیل می‌دهد، به این معنا که در این گونه از شعر آیینی، مهم ترین شاخصه همان انتظار است و امیدواری به آمدن کسی که پس از ظهور ایشان، قسط و عدل در سرتاسر زمین فراگیر شده و بشریت روی سعادت و خوشی و رفاه و آسایش واقعی را خواهد دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha