جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: کار جبهه و جنگ به‌صورت جهادی و مخلصانه بود، کسی به دنبال پرونده و مدرک و پست و مقام نبود و چون همه‌چیز آن اخلاص داشت، لذا لذت‌بخش بود و با همین رویه هم توانستیم در برابر ده‌ها کشور مقاومت کرده و پیروز شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در بازدید از فعالیت گروه‌های جهادی روستاهای مرزی بخش غلامان، با اشاره به اهمیت کار جهادی، گفت: کار جهادی چون برای خداوند بوده و اخلاص دارد برکت هم در آن زیاد است، به‌عنوان‌مثال جنگ هشت‌ساله با کار جهادی پیش رفت و به پیروزی رسید وگرنه به صرف تکلیف و وظیفه نظامی پیش نمی‌رفت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: کار جبهه و جنگ به‌صورت جهادی و مخلصانه بود، کسی به دنبال پرونده و مدرک و پست و مقام نبود و چون همه‌چیز آن اخلاص داشت، لذا لذت‌بخش بود و با همین رویه هم توانستیم در برابر ده‌ها کشور مقاومت کرده و پیروز شویم.

وی ادامه داد: ابتدای انقلاب بسیاری از کارها با اقدامات جهادی درست شد و در سال‌های اخیر نیز بحث دفاع از حرم‌های مقدس با همین کارهای جهادی پیش رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه کار جهادی ابتدا به درد خودمان می‌خورد؛ زیرا ابتدا خود ما تربیت می‌شویم، گفت: وقتی به اردوهای جهادی می‌آییم باید غرور ما بشکند و همه دست‌به‌کار شویم، یکرنگی تواضع آورده و غرور را می‌شکند و وقتی خداوند هم ببیند همه دل‌ها با هم است به آن کار برکت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اجر و برکت کار جهادی در دنیا و آخرت به داد ما می‌رسد، خطاب به نیروهای جهادگر، افزود: این آجرها خانه دنیای مردم را درست می‌کند اما شما با هر آجری که می‌گذارید اگر اخلاص داشته باشید خانه آخرت خود را درست می‌کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: سودی که ما از قِبل این کار می‌بریم بیشتر از سودی است که اهالی منطقه می‌برند و اجر و پاداشی که خداوند از قِبل اقدامات جهادی به ما می‌دهد قابل قیاس با سود و منفعت دنیوی این اقدامات برای اهالی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: فردای قیامت دو چیز گران خریده می‌شود؛ یکی گریه بر اباعبدالله (ع) و دیگری خدمت به خلق خدا؛ به همین دلیل باید قدر این فرصت ذی‌قیمت را بدانیم.

وی در خاتمه با تأکید بر تلاش برای مشارکت جوانان روستاها در اردوهای جهادی، اظهار کرد: اگر به جوانان روستا کار جهادی یاد بدهیم اقدام ماندگاری کرده‌ایم؛ ازاین‌رو باید بکوشیم جوان‌های روستا را پای کار بیاوریم تا در کنار ما کار کنند؛ زیرا اگر این تحول را در درون یک روستا ایجاد کنیم می‌تواند منشأ برکات بیشتری باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha