پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کم کاری مسئولان، گفت: بارها دیده شده که تولید کننده برای یک امضا، به اتاق‌ها و ادارات مختلف پاس‌کاری می‌شود، در حالی که اگر این مشکلات رسیدگی و پیگیری می‌شد و افراد متخصص، متدین و کاردان روی کار می‌آمدند، امروز امام خامنه‌ای دغدغه رفع موانع تولید را نداشتند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال، چند سالی است که بر مسائل اقتصادی و حمایت از تولید تاکید دارند، اظهار داشت: آنچه در میدان مبارزه با دشمن باید به آن توجه داشت، آن است که مطابق با برنامه ریزی‌ها و نقشه‌های دشمن باید در عرصه مقابله با آنها حضور پیدا کرد و برنامه ریزی کرد.

وی افزود: مهم‌ترین نقشه دشمن علیه نظام اسلامی در طول سال‌های گذشته، مبارزه در میدان نظامی، فرهنگی و حالا نیز در میدان اقتصادی است، بنابراین برای مقابله با نقشه فشار حداکثری بر مردم ولایتمدار جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد که در دستور کار کشورهای مستکبر جهان قرار گرفته،  لازم است که خود را برای حضور در این میدان نبرد آماد کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای راهنمایی امت اسلام، با نامگذاری سال‌های متوالی بر اساس مسائل تولیدی و اقتصادی، به دنبال آگاه سازی مردم و مسئولان هستند، گفت: با وجود آنکه مراجع بزرگوار تقلید، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و نیروهای انقلابی در حد توان خود در مسیر تحقق شعار سال وارد میدان شده‌اند و به تبیین آن پرداخته‌اند، اما متاسفانه به دلیل وجود فشارهای خارجی و تحریم و یا ناقص اجرا شدن خواسته‌های حضرت آقا در داخل کشور، در این عرصه باز هم با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی این سال‌ها، مقام معظم رهبری با فرمایشات خود نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند، یادآور شد: دشمن به دنبال آن بود تا با اعمال فشار حداکثری، مردم را از پای در بیاورد و ضمن آنکه مردم را در مقابل نظام قرار دهد، هرج و مرج داخلی در کشور ایجاد کند، اما مردم ما همان طور که در هشت سال دفاع مقدس تا پای جان ایستادند، در مسائل اقتصادی نیز به خوبی استقامت کردند.

اگر مشکلات و موانع تولید زودتر از این ها بررسی می‌شد، امروز حضرت آقا دغدغه تولید را نداشتند

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: آنچه از دولتمردان برای اجرای شعار سال و قدم برداشتن در عرصه تولید انتظار می‌رفت در حد مطلوب اجرایی نشده، البته قدم‌هایی در این راه برداشته شده که باید بابت آن تشکر کرد، اما این اقدامات به اندازه کافی نبوده که حضرت آقا همچنان نسبت به مساله تولید ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه با وجود منابع موجود و نیروی انسانی و جوانی که در کشور از آن برخورداریم، می‌توانیم به تولید حداکثری دست پیدا کنیم، اظهار داشت: هر جا که به نیروی جوان و آماده به کار میدان داده شده، آنها با ورود خود مشکلات را برطرف کرده‌اند و یا به حداقل رسانده‌اند و لذا در این حوزه نیز می‌توانند با ورود خود، نقش به سزایی داشته باشند.

مسئولان وعده‌هایی که داده‌اند را به عمل تبدیل کنند

​​​​​آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای پشتیبانی‌ها و رفع موانع، در حوزه فعالیت مسئولان کشور است، عنوان کرد: در عرصه رفع موانع اگر از نظر قوانین مشکل وجود دارد دولتمردان باید آن مشکل و قانون را به مجلس ارائه دهند و یا اگر موانع اجرایی در مسیر کار وجود دارد، که متاسفانه هست، باید قدم جدی برای برطرف کردن برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: بارها دیده شده که تولید کننده برای یک امضا، به اتاق‌ها و ادارات مختلف پاس‌کاری می‌شود، در حالی که اگر این مشکلات رسیدگی و پیگیری می‌شد و  افراد متخصص، متدین و کاردان روی کار می‌آمدند، امروز امام خامنه‌ای دغدغه رفع موانع تولید را نداشتند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه اگر کسی کارشکنی کرده باید در روز قیامت جواب ۸۰ میلیون ایرانی را بدهد، گفت: اگر کسی کارشکنی کرد، باید آماده پاسخ گویی در دادگاه عدل الهی باشد و اگر هم کسی خدمت کرده، باید بداند که "إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ".وی با بیان اینکه آرزوی برکناری آنانی که کار شکنی کرده‌اند را داریم، مطرح کرد: امیدوار هستیم تا مسئولان دست به دست هم دهند و وعده‌هایی که داده‌اند را از قول به عمل تبدیل کنند و در حوزه رفع موانع تولید به جای شعار دادن و صحبت در جلسات، با اقدامات خود اثرات مثبتی را در فضای خارج و زندگی روزانه مردم به نمایش بگذارد.

ای کاش دولت همچون قوه قضائیه به دنبال رفع موانع تولید بود

عضو جامعه مدرسین حوزه با تقدیر از رئیس قوه قضائیه که شخصاً در کارخانجات تعطیل شده حاضر می‌شود، یادآور شد: ای کاش دولتمردان اجازه تعطیلی هیچ واحدی را نمی‌دادند و یا اگر واحدی تعطیل شد، همچون حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به دنبال راه‌های رفع موانع و پشتیبانی از آن می‌رفتند.

وی با تاکید بر اینکه پشتیبانی به معنای واقعی مد نظر رهبری است، ابراز کرد: اینکه تنها به صورت لفظی از واحدی پشتیبانی شود، مشکلی حل نخواهد شد، بلکه باید به دنبال دریافت نتیجه حرکت کنیم و با مشخص کردن یک بازه زمانی مشخص اقدام به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تعطیل شده کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان از قوه قضائیه خواست تا افراد کارشکن را ضمن معرفی به مردم، مجازات کنند، گفت: افراد کار شکن باید تا ابد از انجام کار دولتی محروم شوند تا با این محکومیت تبدیل به درس عبرتی برای دیگران شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha