جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مفتی ابوالقاسم نعمانی

حوزه/ تصویری خیالی از پیامبر اکرم (ص) در کتاب علوم اجتماعی کلاس چهارم ابتدایی هند منتشر شده و تلاش شده تا بار دیگر مسلمانان را تحریک کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» آتشی که وسیم رضوی به راه انداخته بود هنوز سرد نشده بود که تصویری خیالی از پیامبر اکرم (ص) در کتاب علوم اجتماعی کلاس چهارم ابتدایی هند منتشر شده و تلاش شده تا بار دیگر مسلمانان را تحریک کنند. مسلمانان از انتشار تصویر خیالی از حضرت محمد مصطفی (ص) در صفحه ۸۹ کتاب علوم اجتماعی، کلاس چهارم ابتدایی سال تحصیلی جدید بسیار خشمگین هستند.

مفتی ابوالقاسم نعمانی رئیس دارالعلوم دیوبند هند ضمن ابراز خشم از انتشار تصویر خیالی گفت: برخی افراد عمداً چنین کارهایی را انجام می دهند تا این کار باعث ایجاد هرج و مرج در کشور و جامعه شود.

وی خواستار برخورد سختگیرانه دولت با ناشر کتاب مذکور و تمام افراد وابسته آن شد.

مفتی ابوالقاسم نعمانی افزود: هیچ تصویری از حضرت محمد مصطفی (ص) در هیچ جای دنیا وجود ندارد و از همان روز اول تصویر کشی از آن در اسلام اکیداً ممنوع شده است، اما ناشر و نویسنده کتاب مذکور به احساسات مذهبی مسلمانان صدمه زده است بنابراین، باید علیه آنها اقدامات سنگینی انجام شود.

وی در پایان گفت: مسلمانان و مردمِ خواهان عدالت در کشور به نهادهای آموزشی فشار بیاورند تا آنان این کتاب را از نظر قانون در برنامه درسی قرار ندهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha