پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 951721
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
صفحه مجازی مهدی شاندیزی

حوزه/ سریال نون خ ، روایت یک زندگی دوست داشتنی است که وارد تفاوت‌های قومیتی و مذهبی نشده است. بد نیست شما هم سری به مناطق غربی کشور مخصوصا کرمانشاه و کردستان بزنید تا با این مردمان عزیز ، بیشتر آشنا شوید.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی شاندیزی با انتشار تصویری از سریال «نون خ» که این شب‌ها پخش می‌شود، در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

نون خ ، روایت زندگی اهل سنت کُرد

امروز میخوام چند خطی به بهانه «نون خ» در مورد مردم عزیز کُرد، بنویسم.

«نون خ» سریالی است که در سه سال متمادی ، پربیننده‌ترین سریال نوروزی بود.

وقتی که به کرمانشاه یا کردستان سفر کنی یا دوستی از دوستانت، از اهالی این دیار باشند، آنها را مردمانی دوست داشتنی و مهربان می‌یابی که در مهمان‌نوازی ، کم نظیراند.

یادش بخیر، اربعین سال ۹۶ ، همسفر شده بودم با ماموستایی(اهل سنت غرب کشور به مولوی می‌گویند ماموستا؛ همان حجت‌الاسلام یا شیخ خودمان) از اهالی کرمانشاه. در برگشت از سفر، یک روز مهمان خانه این ماموستا بودم.

در مهمان نوازی‌اش کم نگذاشت. وقتی بهش گفتم: ببخشید مزاحم شدیم. گفت: ببین تو زائر حسین هستی و تا قبل از رسیدن به مشهد، هنوز این اسم بر تو صدق می‌کند. منم می‌خواهم یک روز اسمم به عنوان خادم الحسین ثبت شود. پس نگران نباش و راحت باش. بماند که در طول سفر هم سعی می‌کرد به بقیه خدمت کند و اسمش به عنوان خادم الحسین ثبت شده بود.

سریال نون خ ، روایت یک زندگی دوست داشتنی است که وارد تفاوت‌های قومیتی و مذهبی نشده است.

بد نیست شما هم سری به مناطق غربی کشور مخصوصا کرمانشاه و کردستان بزنید تا با این مردمان عزیز ، بیشتر آشنا شوید.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha