جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حبیب دهقان نسب

حوزه / یک بازیگر گفت: برای اینکه بتوانیم زیبایی فرهنگی کشورمان را به شکلی مطلوب نشان دهیم باید سریال‌های تلویزیونی را به خارج از تهران ببریم.

حبیب دهقان‌نسب، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، به الزامات تولیدات نمایشی سیما در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: نوروز برای همه ایرانیان با هر دینی و نژادی که هستند شادترین لحظات سال است. برای همین کارهایی که در این ایام روی آنتن می‌رود به نظرم باید ویژگی فرحبخشی را حتماً به همراه داشته باشد. بر همین مبنا من با وجود اینکه هم اکنون مشغول بازی در سریال «نقش خاک» هستم از دیدن سریال «نون خ» غفلت نمی‌کنم. من فصل اول و دوم این کار هم دیده بودم؛ کاری که من از آن به عنوان یکی از تولیدات خوب طنز سیما نام می‌برم.

وی افزود: من با پخش کارهای ملودرام و غمگین در این ایام به هیچ وجه موافق نیستم، زیرا فکر می‌کنم پخش چنین کارهایی در نوروز بی سلیقگی محض است، البته وقتی از کار طنز حرف می‌زنم منظور آثاری است که به واقع طنز هستند، و الاّ برخی مواقع کارهایی را می‌بینیم که با لودگی در آمیخته شده و به آنها نمی‌توان واژه طنز را اطلاق کرد. درباره سریال «نون خ» باید اضافه کنم که به شخصه فصل یک و دو آن را بیشتر پسندیدم، اما فصل سوم آنهم قابل قبول است.

بازیگر «مختارنامه» با تاکید بر این نکته که سریال‌سازی باید از تهران خارج شود، گفت: کارهایی که در شهرهای دیگر تولید می‌شود با استقبال مردم مواجه می‌شود، چون بینندگان تلویزیون دوست دارند تا تنوع فرهنگی را در کارهای نمایشی ببینند. برای همین هم از کارهایی نظیر «پایتخت» یا «نون خ» استقبال به عمل می‌آید. در این میان سریال «نوروز رنگی» که مجموعه نوروزی دیگر سیما در نوروز ۱۴۰۰ است هم به فرهنگ استان خراسان توجه داشته که این امر نیز اتفاقی خوب محسوب می‌شود.

دهقان‌نسب ادامه داد: در سریال «نقش خاک» هم که تماماً در همدان تصویربرداری می‌شود ما زیبایی فرهنگی این اقلیم را مد نظر قرار می‌دهیم. نکته بعدی اینکه مردم دیگر از کارهای آپارتمانی که تنها در تهران جلوی دوربین می‌رود خسته شده‌اند، پس چه بهتر با تولید کارهای نمایشی در سراسر اقلیم کشورمان هم جذب مخاطب کنیم هم اینکه بتوانیم فرهنگ بومی خود را اشاعه دهیم. در همین رابطه باید اضافه کنم که کارهای مستند، قدمی خوب در معرفی فرهنگ بومی کشورمان است، اما هیچ کار تصویری به اندازه سریال‌های نمایشی نمی‌تواند موفقیت به همراه داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: سریال‌سازی در شهرستانها، یک ویژگی مثبت دیگر هم به همراه دارد. آنهم اینکه در چنین تولیداتی این فرصت پیش می‌آید تا هنرمندان شهرستانی فرصت پیدا کنند تا خود را نشان دهند، همانند آن چیزی که در «نون خ» رخ داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha