جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
خواهران

حوزه/ مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان دماوند از سال ۱۳۸۱ با تولیت حجت الاسلام و المسلمین جواد حاج علی اکبری آغاز به پذیرش طلبه کرد و تاکنون بیش از ۲۲۵ طلبه در این مدرسه پذیرفته شده اند که نیمی فارغ التحصیل و نیمی هم مشغول به تحصیل هستند.

خانم فاطمه شرفی، مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: تحصیلات دینی بانوان به صورت عمومی پس از سال ۱۳۴۱ که نهضت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آغاز شد، شکل گرفت، اما در آن زمان، فقط در یکی از دو شهر مقدس قم و مشهد به صورت مکتب شروع به فعالیت نمود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام(ره) جامعة الزهرا در قم تاسیس شد؛ در سال ۱۳۷۵ پس از سفر مقام معظم رهبری و سفارش موکد معظم له بر ساماندهی و گسترش حوزه های علمیه، با مصوبه شورای عالی حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تاسیس شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان دماوند بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و توجه و دقت نظر و آینده نگری مقام معظم رهبری به تحصیلات دینی بانوان که رکن و پایه های اصلی تربیت در خانواده هستند هم اکنون در نقاط مختلف کشور، مدارس علمیه خواهران تاسیس شده است.

خانم شرفی تصریح کرد: مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان دماوند از سال ۱۳۸۱ با تولیت حجت الاسلام و المسلمین جواد حاج علی اکبری آغاز به پذیرش طلبه کرد و تاکنون بیش از ۲۲۵ طلبه در این مدرسه پذیرفته شده اند که نیمی فارغ التحصیل و نیمی هم مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان دماوند نیز مانند سایر مراکز علمی در شرایط کنونی نه تنها به صورت مجازی و خیلی جدی بدون هیج وقفه ای به فعالیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود ادامه داده است بلکه با تشکیل گروه های جهادی و بسیج طلاب با کمکهای خیر خواهانه و اجرای طرح مواسات و همدلی به یاری هموطنان آسیب دیده در این زمینه نیز پرداخته است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان دماوند با اشاره به رسالت و ماموریت حوزه های علمیه خواهران، ابراز داشت: این رسالت عبارت است از تعلیم و تربیت خواهران دین شناس، کارشناس تبلیغ وترویج آموزه های دینی در جامعه، تربیت مدرس و مربی دروس دینی برای مدارس و مهدهای قرآن، تربیت محقق و پژوهشگر علوم اسلامی، تربیت مدیران فرهنگی و مشاوران مذهبی، دفاع از مرزهای اعتقادی دین مبین اسلام و مکتب حیات بخش اهل بیت علیهم السلام و حمایت و پشتیبانی از نظام اسلامی است.

استاد حوزه علمیه خواهران در خصوص برخی از فعالیت های مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: فعالیت های تبلیغی،فرهنگی،گفتمان های دینی، برگزاری مناسبت های مختلف در سطح شهرستان، اجرای طرح جهادی مثل؛ طرح مواسات و همدلی در حوزه علمیه انجام می شود.

وی ادامه داد: فعالیتهای آموزشی شامل ارائه ۱۹۰ واحد درسی طی پنج سال در مقطع سطح دو، با عناوین ادبیات عرب، علوم قرآن، احکام، فقه و اصول، عقاید، فلسفه و منطق و روش و فنون تدریس، تبلیغ و تحقیق می باشد.

خانم شرفی اظهار کرد: فعالیتهای پژوهشی مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان دماوند شامل‌؛ آموزش هفت گام و اشرابهای پژوهشی در طول دوره پنج ساله، برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت افزایی پژوهشی، نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی، تشکیل کانون و هسته پژوهشی ویژه دانش آموختگان و طلاب جهت هم اندیشی و فعالیتهای پژوهشی، شرکت در فراخوان های پژوهشی علامه حلی، رشد و بانوی کرامت است.

وی تصریح کرد: در زمینه فعالیتهای فرهنگی نیز پیرامون تاسیس موسسه قرآنی ویژه خواهران، مهد قرآن و پیش دبستانی ویژه کودکان و خرد سالان، بسیج طلاب، برگزاری مراسم های جشن و عزاداری به  مناسبت‌های اعیاد و وفیات در سطح شهرستان، همکاری با سازمانها و نهادها، سازمان تبلیغات، اوقاف، دفتر امام جمعه، بسیج و امور مساجد، آموزش و پرورش و اعزام مبلغ به این مراکز، مشاوره و گفتمان های دینی در راهپیمایی‌ها و اجتماعات بزرگ شهر، و مناسبت هایی مثل فاطمیه، محرم، ماه مبارک رمضان، شرکت در طرح ها و اردوهای جهادی و... اقدامات مهمی صورت گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهرستان دماوند در خصوص آغاز ثبت نام در حوزه علمیه خواهران، گفت: از ۲۵بهمن تا۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان ثبت نام حوزه های علمیه خواهران اعلام شده است که متقاضیان به صورت حضوری و یا به پایگاه اینترنتی  www.paziresh.whc.ir  می توانند مراجعه نمایند.

 وی در خصوص شرایط افرادی که می تواتند ثبت نام کنند، تاکید کرد: دارندگان مدرک دیپلم به بالا و متولدین ۱۳۵۹ به بعد و دارندگان مدرک دانشگاهی و حافظان قرآن کریم با ارائه‌ مدرک معتبر به تناسب حداکثر تا پنج سال از تخفیف سنی برخور دار خواهند بود.

خانم شرفی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حدیث شریف از امام صادق علیه السلام که می فرمایند «هر کس برای خدا علم بیاموزد و برای خدا عمل کند و برای خدا به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمانها به بزرگی یاد می شود» از همه خواهرانی که  مستعد، متعهد و علاقه مند به یاری دین خدا و اهل بیت علیهم السلام هستند دعوت می کنم برای ثبت نام در حوزه علمیه خواهران شهرستان دماوند اقدام نمایند. ۳۱۳/۴۲

حوزه علمیه خواهران دماوند از آغاز تاکنون | جزئیات پذیرش بانوان داوطلب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha