پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شاهرخی

حوزه/ استاندار همدان گفت: تنها شهرستان نارنجی استان، اسد آباد است و متاسفانه سایر شهرستان‌های استان از جمله همدان، در وضعیت قرمز قرار دارند و لازم است در شرایط فعلی با یک حرکت و عزم جمعی و جدی، کلیه امکانات را برای حفظ سلامتی مردم به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان پیش از ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده استانی مدیریت کرونا که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای ستاد استانی و شهرستانی به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی کرونا در کشور و استان همدان بسیار خطرناک است، اظهار داشت: تنها شهرستان نارنجی استان، اسد آباد است و متاسفانه سایر شهرستان‌های استان از جمله همدان، در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: در شرایط فعلی ضروری است تا با یک حرکت و عزم جمعی و جدی، کلیه امکانات را برای حفظ سلامتی مردم به کار بگیریم.

شاهرخی با بیان اینکه رعایت جدّی پروتکل‌ها توسط کلیه دستگاه‌های دولتی و اجرایی الزامی است، گفت: فرمانداران، موظف هستند تا کلیه کمیته‌های زیرمجموعه ستاد شهرستانی را برای کنترل و مقابله با کرونا بسیج کنند.

وی افزود: در این مرحله از شیوع ویروس کرونا، همانند دوره های قبلی نیازمند همکاری جدی مردم هستیم و لذا مسئولان، اقناع‌سازی مردم، در جهت جلب همکاری و رعایت پروتکل‌ها از طریق رسانه‌ها و صداوسیما را در دستورکار خود قرار دهند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امکانات بهداشتی و درمانی استان تا حدی ظرفیت پاسخگویی را دارد، از مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند.

شاهرخی، اضافه کرد: حوزه درمانی با محدودیت‌هایی مواجه بوده که باید با حضور میدانی فرمانداران و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها اجازه روند صعودی بیماری کرونا و افزایش شمار بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها داده نشود.

وی به تشریح برخی محدودیت‌ها در استان همدان اشاره و مطرح کرد: فعالیت مشاغل و گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرستان های با وضعیت قرمز تعطیل است و فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

رئیس ستاد استانی کرونا در همدان با بیان اینکه ورود و خروج خودروهای غیربومی شخصی به شهرستان‌های قرمز در سراسر استان ممنوع است، گفت: جلسات ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی در شهرهای قرمز با ظرفیت حداکثر ۱۵ و در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر باید برگزار شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha