سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بیگی

حوزه/ حجت الاسلام بیگی از برگزاری نشست تخصصی ۴۰۰ نفره مبلغین خواهر و برادر برای تبلیغ و نشر نهج البلاغه ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام علی اصغر بیگی، مدیر مؤسسه نهج البلاغه استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم در موسسه نهج البلاغه پرداختن به مباحث حوزوی نهج البلاغه است.

وی با بیان اینکه ما در موسسه نهج البلاغه اصفهان معتقدیم که باید بیش از این، جایگاه نهج البلاغه در میان طلاب، مبلغین ، روحانیون و حوزه های علمیه مرتفع گردد، گفت: یکی از این زمینه ها امر تحقیقات و مطالعات عمیق تهج البلاغه توسط محققین حوزوی است.

مدیر مؤسسه نهج البلاغه استان اصفهان تاکید کرد: از دیگر عرصه های مرتبط، می توان به بحث ترویج، نشر و تبلیغ نهج البلاغه در سطح جامعه اشاره کرد، که کرسی های ترویجی و تبلیغی نهج البلاغه، از جمله برنامه های در این راستا است که دراستان اصفهان به این مهم توجه خوبی شده است.

وی عنوان کرد: براین اساس در آستانه ماه مبارک رمضان، امروز گردهمایی با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مبلغین و طلاب برای شرکت در نشست تخصصی تبلیغ نهج البلاغه به دو صورت حضوری ومجازی برگزار شد.

حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: در این نشست تخصصی، اساتید متخصص از حوزه و دانشگاه در راستای نشر و تبلیغ نهج البلاغه از قم و اصفهان به بیان نقطه نظرات خود به صورت برخط پرداختند.

وی با اشاره به تشدید محدویدت های کرونایی و ممنوعیت برگزاری اجتماعات در اصفهان، گفت: تمام تلاش خود را داریم که دوره های آموزشی تخصصی برای مبلغین و مفسرین نهج البلاغه تعطیل نشود و به هرنحو ممکن برگزار شود.

مدیر مؤسسه نهج البلاغه استان اصفهان: با باین اینکه آموزش های مجازی مبلغین پیرامون نهج البلاغه ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: مهمتر از این امر، جلسات، هیئت ها، کرسی های نهج البلاغه و منبرهای تبلیغی نهج البلاغه است که باید در سطح استان شکل گیرد تا تاثیرات و برکات این امر در همه لایه های جامعه مشهود شود.

وی اذعان کرد: دراین نشست تخصصی مبلغین خواهر و برادر ویژه ماه مبارک رمضان در امامزاده هارونیه به شکل حضوری و با رعایت کامل موارد بهداشتی و همزمان به شکل مجازی برای مبلغین شهرستان ها برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha