جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ حجت‌الاسلام زارع، از راه اندازی کانون دانش آموختگان حوزه علمیه بوشهر خبرداد و گفت: طلابی که به لحاظ سطح علمی در مرتبه خوبی قرار داشته باشند شناسایی شده و به عضویت در این کانون در می‌آیند تا در زمینه همکاری و همفکری با سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها از توان علمی آنان کمک گرفته شود.

حجت الاسلام علی زارع، مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر، پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با اشاره به برنامه‌های امور طلاب حوزه علمیه استان بوشهر در سال ۱۴۰۰، اظهارداشت: یکی از نخستین فعالیت‌ها شناسایی توانایی و تخصص دانش آموختگان حوزه است که این کار به صورت مجازی صورت گرفته و طلاب دانش آموخته از طریق سامانه نجما اطلاعات خود را وارد می کنند تا در صورت ایجاد فرصت شغلی به نهادها معرفی شوند.

وی دیگر برنامه این معاونت را تشکیل و راه اندازی کانون دانش آموختگان حوزه علمیه استان عنوان کرد و گفت: طلابی که به لحاظ سطح علمی در مرتبه خوبی قرار داشته باشند شناسایی شده و به عضویت در این کانون در می‌آیند تا در زمینه همکاری و همفکری با سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها از توان علمی آنان کمک گرفته شود.

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر، همچنین از راه اندازی مدارس معارف در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: این مدارس زیر نظر حوزه علمیه فعالیت کرده و دانش آموزانی که مقطع متوسطه ۲ را به اتمام می رسانند می توانند در رشته علوم و معارف اسلامی شرکت کنند.

حجت الاسلام زارع، ایجاد بانک جامع روحانیون شاهد و ایثارگر، سرکشی از خانواده‌های شهدای روحانی، جانبازان و ایثارگران، تجهیز کانون های هلال در مدارس با همکاری هلال احمر استان، برگزاری دوره های امداد، تقویت گروه های جهادی، پیگیری معافیت تحصیلی طلاب و سنجش سلامت طلاب در سال جدید از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: در حال حاضر هشت کانون هلال و هشت گروه جهادی در مدارس علمیه استان فعال است.

وی تقویت طلاب به لحاظ جسمانی را از دیگر برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم ضمن رایزنی با نهادها و سازمان های مختلف، از ظرفیت و امکانات ورزشی طلاب در جهت تقویت جسمانی آنها استفاده کنیم.

حجت الاسلام زارع، در پایان برگزاری جلسات با سازمان‌ها و نهادها جهت بهره گیری از ظرفیت های یکدیگر و انعقاد تفاهم نامه با آنها، برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی ویژه انتخابات از طریق فضای مجازی، فرهنگ سازی و گفتمان سازی بحث ورزش و شناسایی استعدادهای ورزشی، استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون وکیل و قاضی برای امر مشاوره و راهنمایی و شناسایی دانش آموختگان استاد از دیگر برنامه های امور طلاب استان در سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha