پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفحه مجازی سید مصطفی موسوی

حوزه/ خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده‌است که ناچار شده‌ام رو دربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که «تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی، در صفحه مجازی حجت‌الاسلام سید مصطفی موسوی آمده است:

می‌شود کامران بشود مرتضی، راهی که ۲۰ سال فکر می‌کردی اشتباه رفته‌ای با پاهای خسته‌ات برگردی! می‌شود سیگارت را به خاطر امام زمانت ترک کنی، زمینِ زیرِ پایت که کنسرت و مجلس شعرِ قبل از انقلاب بود بشود کوچه‌های جماران و مسجدِ جامع خرمشهر، می‌شود خودت از گذشته‌ی اشتباهت بگویی و دیگران بعد از تو از عاقبت به خیری‌ات با افتخار بگویند! یعنی می‌شود بد رفت و خوب برگشت! تو برگشتن را یاد ما دادی! راستی نشان دادی می‌شود هنرت را برای اعتقاداتت خرج کنی، اصلا تو آمدی که بگویی می‌شود هنر را خرج دین کرد! می‌شود هنر قربه‌الی‌الله عبادت بشود! تو با تک تک کلمات و جملاتت، فتح، روایت کرده‌ای! تو به ما یاد دادی می‌شود گمنامی پیشه کرد، شهرت را ذبح کرد و بعد خدا به جبرانش کاری کند که بیست سال بعد از رفتنت، حرف‌هایت بماند و در تاریخ گم نشود!

شهادتت مبارک برادر، پدر، سرباز خمینی،
شهادت نوش جانت آقاسیدمرتضی‌آوینی ...

سید مصطفی موسوی

آوینی را از زبان خودش هم بشنوید:

تصور نکنید که من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران به روشنفکری ناآشنا هستم! خیر، من از یک «راه طی شده» با شما حرف می‌زنم، من هم سال‌های سال در یکی از دانشکده‌های هنری درس خوانده‌ام، من هم سال‌ها با جلوه‌فروشی و تظاهر به دانایی بسیار زیسته‌ام، ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای گذاشته‌ام اما بعد خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده‌است که ناچار شده‌ام رو دربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که «تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمی‌شود!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha