جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: پیوند دانشگاه وصنعت هر روز جدی تر دنبال دیده می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار رئیس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: رسول گرامی اسلام(ص) در خطبه شعبانیه فرمودند همه شما در ماه رمضان به مهمانی خدا دعوت شده‌اید و خداوند شما را به این ضیافت دعوت کرده و این دعوت همه مؤمنان را در بر می‌گیرد و اختصاصی است.

وی خاطرنشان کرد: در متون دینی تأکید شده است تا از علمی که فایده‌ای در رشد و تعالی بشر ندارد، پرهیز شود و لازم است دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی، نیازسنجی و پالایش‌هایی که انجام می‌دهند، بیشتر بر روی رشته‌هایی که نیازهای جامعه را مرتفع می‌کند و بر رشد و تعالی جامعه مؤثر است کار کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه صنعت علمی و دانشگاه حقیقی با پیوند دانشگاه و صنعت تحقق می یابد، خاطرنشان کرد: اهمیت پیوند دانشگاه و صنعت هر روز جدی‌تر دیده می‌شود و این مهم می‌تواند بسیاری از مشکلات عرصه دانشگاه و صنعت را برطرف کرده و توسعه و پیشرفت را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

پیوند دانشگاه و صنعت جدی تر دنبال شود

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند فرموده اگر در راه ما تلاش کنید، درهای بسته به روی شما باز می‌شود و در حوزه علمی نیز همین گونه است و اگر به آنچه می‌دانیم عمل کنیم، به علومی که نمی‌دانیم دست می‌یابیم. وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال رسالت‌های جدی دارند،

وی افزود: بخشی از پشتیبانی که رهبری بر آن تأکید دارند، در راستای رسالت‌های دانشگاه‌ها قرار دارد و این که شما عزیزان در این عرصه برنامه دارید، امیدوار کننده است.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین توجه به یزکیهم را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر با محور یزکیهم به تربیت استاد و نیروی انسانی اقدام کنیم، برکات آن چشم‌گیر خواهد بود و چنین استاد و دانشجویی علم خود را در خدمت اعتلای جامعه خود قرار می‌دهد.

 وی ادامه داد: جلوگیری از واردات کالاهایی که در کشور تولید می‌شود، بسیار مهم و مورد تأکید رهبری است و برای تحقق این مهم لازم است همه دستگاه‌ها همکاری و همراهی لازم را داشته باشند تا شاهد از بین رفتن زحمات نوآوران کشور نباشیم.

 دکتر اصغر کشتکار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین هم گزارشی از برنامه‌های آینده این دانشگاه ارائه کرد.

پیوند دانشگاه و صنعت جدی تر دنبال شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha