جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید رستم نژاد از سامانه خبری حوزه

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: اخلاق و معنویت سرمایه‌ های مهمی هستند که پیامبران نیز برای آن مبعوث شده اند همچنین اخلاق، علم و دانشی برای تزکیه نفس است؛ زیرا راه ‌های اصلاح و تزکیه نفس را به انسان نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد در سومین نشست، شب‌های بندگی با موضوع تفسیر آیات اخلاقی قرآن کریم در تبیین بیانیه گام دوم به صورت مجازی برگزار شد،  عنوان کرد: کسانیکه چهل سال پیش وارد میدان انقلاب و مبارزه شدند، ظرفیت و قابلیت حمل ودیعه الهی را پیدا کردند که این نشأت گرفته از تحولی درونی بود که منشأ بیرونی پیدا کرد.

وی بیان کرد: اخلاق و معنویت سرمایه‌ های مهمی هستند که پیامبران نیز برای آن مبعوث شده اند همچنین اخلاق، علم و دانشی برای تزکیه نفس است؛ زیرا راه ‌های اصلاح و تزکیه نفس را به انسان نشان می‌دهد.

 معاون آموزش حوزه های  علمیه با اشاره به اینکه نفس باید پاک‌سازی شود، اظهار کرد: علم اخلاق نیز برای به ثمر رساندن فضائل و ریشه کن کردن رذائل از نفس است و اگر این اتفاق بیفتد افعال بیرونی نیز درست می‌شود.

وی ادامه داد: اولین خصلتی که در گام اول شکل گرفت و باید در گام های بعدی نیز بماند و تقویت شود این است که آنها خود را باور کردند که با خدا وارد معامله شده اند و این حس انگیزه و حرکت ساز است؛ زیرا احساس کردند که در یک تعامل با خدا قرار دارند و حس امانت‌داری به آنها دست داد به همین علت تا پای جان برای آن ایستادگی کردند.

معاون آموزش حوزه های علمیه ادامه داد: اگر انسان احساس کند با خدا در حال معامله است حس اوج به آن دست می دهد به همین علت تاریخ ساز می‌شود؛ زیرا خدایی بودن و خود و مسیر اش را باور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بیان کرد: باور دومی که درگام اول شکل گرفت و گروه های مختلف را به میدان آورد این است که احساس کردند در امانت داری و تعامل با خداوند وارد مرحله‌ ای از امتحان خداوند شده اند.

وی با اشاره به اینکه اگرکسی خود را در جلسه امتحان بداند از همه وقت خود استفاده می‌کند، بیان کرد: اگر کسی خود را از اولین تا آخرین لحظه در جلسه امتحان تصور کند و بداند که خداوند ناظر این امتحان است در رفتار خود دقت می‌کند.

وی افزود: پس از انقلاب حضرت موسی(ع)، بنی اسرائیل از آن حضرت پرسیدند: قبل از اینکه بیایی در عذاب بودیم و اکنون نیز فرعون هست پس کی پیروز می‌شویم؟ حضرت موسی (ع) پاسخ داد: به زودی دشمنان تان نابود می‌شوند و شما جای آن ها را پر می‌کنید و بعد خداوند نگاه می‌کند که شما چگونه عمل می‌کنید. و این پاسخ نقشه راه انقلاب ما است.

وی ادامه داد: در مرحله سوم انقلاب است که طلحه ها، زبیرها و آقازاده‌ها بیرون می‌آیند و در این مرحله است که باید با حواس جمع حرکت کرد و اگر بخواهیم حالاتی که اولین نسلی که انقلاب را به ثمر رساند بماند و ارتقا پیداکند، باید دقت کنیم، البته عمارها و کمیل ها نیز در این فضا ها ظهور می کنند.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha