سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مذاکره

حوزه/ مذاکره با کشورهای اروپایی اگر منافع کشور و ملت ایران را تأمین نکند کاری ناموجه است . تجربه چند سال گذشته نشان داده است که این کشورهای بدعهد--همانطور که رسما و صریحا اعلام می‌کنند-- برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در خصوص مذاکرات وین بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

 اخیراً اخباری در خصوص روند مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی به گوش می‌رسد که ضرورت توجه بیشتر به این موضوع را نشان می دهد . واقع شدن این مذاکرات در روزهای پایانی دولت دوازدهم و اظهارنظرهایی که ازسوی مقامات آمریکایی در این زمینه صورت گرفته است تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم را بر آن داشت که نکاتی را به عرض ملت شریف ایران برساند. 

 ۱- مذاکره با کشورهای اروپایی اگر منافع کشور و ملت ایران را تأمین نکند کاری ناموجه است . تجربه چند سال گذشته نشان داده است که این کشورهای بدعهد--همانطور که رسما و صریحا اعلام می‌کنند-- برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و نخواهند کرد؛ لذا در صورت ادامه سیاست های پیشین توسط ابن دولتها بهترین تدبیر دراین عبارت نهفته است که آزموده را آزمودن خطاست.

۲. ایران اسلامی بر اساس اندیشه ولایت فقیه در مکتب اهل بیت علیهم السلام اداره می گردد و همان طور که از تحولات سیاسی منطقه ای و بین المللی مشهود است کفایت تدبیر و راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی کار را به جایی رسانده که امروز دشمنان انقلاب بیش از هر زمان دیگر در موضع ضعف قرار دارند. حرکت در قاموس مذاکره قطعاً باید بر اساس راهبردهای کلان و مورد تایید معظم له بوده باشد و لذا رعایت اصول زیر در این عرصه توصیه می شود:

 ۱.رفع کامل تحریم‌ها در مقام عمل 

۲. راستی آزمایی قبل از هرگونه اقدام عملی از سوی جمهوری اسلامی ایران

 ۳. پرهیز از فرسایشی شدن گفتگوها 

۴. حفظ اصل عزت مداری و رد پیشنهاد های تحقیر آمیز 

۵. تقویت اقتصاد مقاومتی در داخل 

۶. تکیه بر نیروهای مؤمن و جوان و انقلابی 

 ۷.ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی های طرف مقابل  

۸. مشورت با متخصصین و صاحب نظران 

۹. ترک مذاکره در صورت هرگونه بهانه جویی طرف مقابل 

۱۰.توکل بر خدای متعال در همه امور

۳- فضای روانی جامعه که آرام آرام به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری نزدیک می‌شود، مطمح نظر بدخواهان نظام اسلامی ایران قرار دارد و هر لحظه با طرح موضوعاتی به دنبال دو قطبی سازی در میان ملت شریف ایران هستند. تشکل اساتیدسطوح عالی وخارج حوزه علمیه قم بر این باور است که در این شرائط حساس طرح موضوعات تفرقه انگیز از جانب هرکس و هر جریان در راستای تضعیف حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و ناامید کردن مردم نسبت به حمایت از نظام اسلامی و خیانتی نابخشودنی است . بر این اساس توصیه ما به دستگاه های مسئول این است که با برخورد به موقع و قانونی با حرکات مشکوک در این عرصه، مسیر هرگونه خسارت دیگر به کشور را مسدود سازند.

دبیر خانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha