جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اسماعیل بیگی

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان همدان گفت: حوزه‌های نواحی بسیج و پایگاه‌های مقاومت بسیج در هفته عقیدت سیاسی در سپاه و بسیج برنامه‌های متعدد و متنوعی را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل‌بیگی، معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان همدان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج هم‌زمان با ایام چهل‌ودومین سال‌روز شهادت علامه مرتضی مطهری است و این ایام بهترین فرصت برای ترویج اندیشه اسلامی و معرفی بزرگان علم و اندیشه و توجه به فعالیت‌های حوزه‌های معرفتی، اعتقادی و سیاسی و تجلیل از جهادگران تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: در مجموعه سپاه و بسیج این ایام هفته تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی نام‌گذاری شده است؛ باید توجه کرد که  تعالی معنوی و رشد بالنده برای ساخت سرمایه انسانی مؤمن، کارآمد و جریان‌ساز در راستای مانع‌زدایی‌ها جهت تحقق جامعه و مهدوی و هموارسازی زمینه ظهور محور اصلی حوزه عقیدتی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌بیگی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های تربیتی و آموزشی در سپاه تقویت استحکام پیوند با ولایت فقیه است و  حفظ و ارتقای روحیه ولایت‌پذیری در بین بسیجیان هدف حوزه عقیدتی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج از روز  دوشنبه ششم آغاز و تا دوازدهم اردیبهشت ادامه دارد، گفت: عناوین روزشمار این هفته: دوشنبه «شهید مطهری؛ رابطه ولایت‌مداری، مردم‌سالاری دینی و انتخابات»، سه‌شنبه «شهید مطهری؛ شاخص‌های مسئول در تراز انقلاب اسلامی»، چهارشنبه «شهید مطهری، خودسازی و تأثیر ابتلائات در افزایش معنویت و اخلاق در جامعه»، پنجشنبه «شهید مطهری، نقش جوانان در جامعه‌پردازی و عدالت»، جمعه «شهید مطهری و جهاد؛ مفهوم انتظار و عمل انقلابی در تمدن‌سازی»، شنبه «شهید مطهری و استکبارستیزی و شناخت فتنه‌های زمان»، یکشنبه «شهید مطهری و تعلیم و تربیت و سبک زندگی اسلامی» است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌بیگی عنوان کرد: حوزه‌های نواحی بسیج و پایگاه‌های مقاومت بسیج در این هفته برنامه‌های متعدد و متنوعی را در دستور کار دارند که با توجه به شرایط کرونا کلیه برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا و از طریق مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت: تجلیل از اساتید، مربیان، فعالان سیاسی و سرمربیان حلقات صالحین در سطح پایگاه‌های بسیج،  تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه شهدای معلم و روحانی، برگزاری نشست‌های بصیرتی ویژه اعضای شورای پایگاه‌های مقامت بسیج و برگزاری مسابقات کتابخوانی از آثار شهید مطهری به صورت غیر حضوری برخی از عناوین برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha