جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دولت بنگلادش از مسلمانان خواست نماز عید را در مساجد اقامه کنند

حوزه/ دولت بنگلادش در بیانیه‌ای از مردم خواست به جای اقامه نماز عید فطر در اماکن فضای باز که تحت نظارت نیستند، نماز عید امسال را در مساجد با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newagebd، دولت بنگلادش از مسلمانان خواست نماز عید فطر را در مساجد اقامه کنند از اقامه نماز عید در اماکنی که در آن دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود خودداری کنند.

وزارت امور مذهبی بنگلادش روز دوشنبه دستوری صادر کرد و گفت که این تصمیم به دلیل شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده است.

طبق این دستورالعمل اعلام شد: اگرچه اقامه  نماز عید در «عیدگاه‌ها» (فضاهای درنظر گرفته شده برای نماز عید) و فضاهای باز تشویق می‌شود، با این حال از مومنان خواسته می‌شود به دلیل وضعیت ویروس کرونا نماز را فقط در مساجد مجاورشان که از این نظر تجهیز شده‌اند اقامه کنند.

همچنین پیشنهاد شده که پیش از نماز عید، مساجد ضدعفونی شوند و استفاده از فرش و سجاده در کف مساجد توصیه نشده است. همچنین از مومنان خواسته شده از خانه سجاده بیاورند و خودشان هنگام ورود به مسجد دست‌هایشان را ضدعفونی کنند.

دولت بنگلادش پیش از این تصویب کرد که حداکثر ۲۰ نفر مجاز به شرکت در نماز جماعت در مساجد هستند.  گفتنی است وزارت امور دینی روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، بازدیدکنندگان از مساجد را به دلیل محدودیت‌های جلوگیری از عفونت کاهش داد.

سخاوت حسین معاون وزارتخانه در این باره گفت: محدودیت نمازگزاران تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha