جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 955469
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
جواد ظریف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    7 30
    ظریف قبلا هم در فیلم ویدیویی از جان کری وامریکا خواست تا در انتخابات مجلس ،کمک کند تا بر رقیبان پیروز شوند ، حالا هم پمپئو به بایدن گفته ما کار درستی در کشتن قاسم سلیمانی کردیم ، وتاییدیه اش را هم صحبت های ظریف دانسته ، ظریف خائن شریک قتل حاج قاسمه و باید مجازات بشه
  • عبدالله DE ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    دل‌نوشته دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان، در سفر به عراق، درباره جنجال‌های اخیر (1): به هنگام ورود به بغداد بار دیگر در شهادتگاه دوست دیرینه‌ام شهید پرافتخار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و یارانشان حضور پیدا کردم و یک بار دیگر در کنار نماد زبونی و استیصال جنایت‌کارانه ترامپ به دلاوران این مرزوبوم افتخار کردم. ولی بسیار تأسف خوردم که چگونه یک بحث نظری محرمانه پیرامون ضرورت هم‌افزایی دیپلماسی و میدان —به منظور استفاده دولتمردان بعدی از تجربیات گرانبهای 8 سال گذشته—به یک کشمکش داخلی تبدیل می‌شود و آسیب‌شناسی صادقانه و مشفقانه برخی روندها به‌مثابه انتقاد شخصی معرفی می‌گردد. افتخار رفاقت عمیق و همکاری با حاج قاسم بیش‌از دو دهه ادامه داشته و رابطه قلبی و کاری ما تا هنگام شهادت ایشان نه‌تنها کمرنگ نشد بلکه همواره تعمیق یافت. نه‌تنها امروز و در محضر مردم بزرگ ایران، بلکه در بیش‌از دو دهه گذشته، در داخل و یا خارج، در پشت درهای بسته و یا در علن، صلابت، انسانیت، صلح‌طلبی و شجاعت شهید سلیمانی را در جهان فریاد زده و مکرر یادآوری کرده‌ام که اگر صلحی در افغانستان و عراق برقرار شده است و اگر تروریسم داعش شکست خورده است، بیش‌از هرچیز مرهون درایت و شجاعت سردار سلیمانی و رشادت‌ و ایثار مردم این سرزمین‌ها بوده است. در 40 سال گذشته کوشیده‌ام در تحلیل مجتهد و در اجرا مقلد باشم. در مقام کارگزار همواره تابع سیاست‌های مصوب کشور بوده و از آن‌ها با قدرت دفاع کرده‌ام. اما در بیان نظر کارشناسی، عافیت‌طلبی، مماشات و خودسانسوری را خیانت دانسته‌ام که از مولایمان علی علیه‌السلام آموخته‌ام «إنَّ أعظَمَ‌الخِیانَةِ خِیانَةُ‌الاُمَّةِ، وأفظَعَ‌الغِشِّ غِشُّ‌الأئمَّةِ؛ همانا بزرگترین خیانت، خیانت به امّت است و زشت‌ترین دغل‌کاری، دغل‌کاری نسبت به پیشوایان است.»
  • DE ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    دل‌نوشته دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان، در سفر به عراق، درباره جنجال‌های اخیر (2): تقلیل بحث نظری در خصوص ارتباط دو بال قدرت خارجی جمهوری اسلامی ایران، یعنی دیپلماسی و میدان، به‌مثابه بهانه‌ای برای دوگانه‌سازی میان نظامیان سرافراز و دیپلمات‌های غیور که هر دو برای عزت و سربلندی ایران عزیز می‌کوشند، نه‌تنها کوته‌اندیشانه بلکه در تقابل کامل با نگرش این دانشجوی روابط بین‌الملل است که میدان و دیپلماسی را مقوم و مکمل می‌داند و نکته اصلی عرایضش—در نواری که نمی‌داند چگونه از آن سوی آب‌ها سردرآورده—ضرورت تنظیم هوشمندانه رابطه میان این دو بال و تعیین اولویت‌ها توسط ساختارهای قانونی و تحت اشراف عالی مقام معظم رهبری است. حراست از منافع کشور و مردم مقاوم، صبور و دلاور ایران، عهدی است که تا آخرین لحظه به آن پایبندم و از مکر مکاران و سرزنش سرزنش‌کنندگان بیمی ندارم.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 18
    در این ماجرا آنچه مسلم است این است که آمریکا اگر از درک و شعور کافی برخودار باشد ، باید بفهمد در ایران حتی اگر بتواند دولتی را مجبور اََ یا بدلخواه بسوی خود جلب کند ، هرگز در رسیدن به اهداف شوم خود موفق نخواهد شد ، زیرا که قدرت حاکم در اینجا به اراده ی مردم شریفش وابسته است لذا او چنان توفیقی را نخواهد داشت، لذا خطاب به او (آمریکا) میگوئیم : خاطرت آسوده باشد بینوا __زین طریق دردت نمی گردد دوا __تا که اسلام است و قر آن کریم __ کی توانی بشکنی تو این حریم ؟__این بدان ما اقدر از شیر نریم __از دلیران و جوانمردان سریم __ پس برو دنبال کار خویش گیر __کار کن همچون خردمندان پیر .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    3 18
    اگر سیاستمداران آمریکا از درک و شعور بهره ای برده باشند لازم است ،این را نیز بدانند که در ایران مردم همه کاره اند ، حال اگر بفرض آنان بتوانند دولتی را مجبور به اطاعت از خود کنند یا اصلاََ دولتی با رضایت خود تن بخواسته های آنان بدهد ، حاصلی نداشته و عملاََجز آب در هاون کوبیدن نخواهد بود . لذا خطاب به آمریکا میگوئیم : خاطرت آسوده باشد بینوا_زین طریق دردت نمیگردد دوا _تا که اسلام است وقر آن کریم _ کی توانی بشکنی تو این حریم ؟_این بدان ما اقدر از شیر نریم _از دلیران و جوانمردان سریم _ پس برو دنبال کار خویش گیر _کار کن همچون خردمندان پیر _
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در یک پست اینستاگرامی نوشت(1): عرایض بنده ذره‌ای از عظمت شهید سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در بازآفرینی امنیت ایران، منطقه و جهان نمی‌کاهد. در این پیام آمده است: «رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَلِإِخْوانِنَا الَّذينَ سَبَقُونا بِالْإيمانِ وَلا تَجْعَلْ في‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذينَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّكَ رَؤُفٌ رَحيم (حشر:10)‏؛ پروردگارا! ما و برادران ما را كه در ايمان بر ما سبقت گرفتند، ببخش و در دل‌هاي‌مان كينه‏اى نسبت به اهل ايمان قرار مده كه تو رئوف و مهربانى.» فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان را تسلیت عرض می‌کنم. همو که به‌قول مولانا: «من چو تیغم پُر گُهرهای وصال، زنده گردانم نه کشته در قتال». یک هفته‌ای‌ست که در پی پخش برداشت و تحلیل تلخ این دانشجوی روابط خارجی از یک برهه تاریخی —آن‌هم صرفاً برای انتقال صادقانه تجربیات به مسئولین آینده و بدون هیچ‌گونه قصدی برای انتشار وسیع و یا حتی محدود آن— احساسات پاک عاشقان شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید و به‌خصوص شیردخترش زینب خانم –که برایم همچون فرزندان خودم عزیز است— جریحه‌دار شده است. برخی هم تلاش کرده‌اند از این شرایط ناگوار وسیله‌ای برای برهم زدن همدلی میان آحاد مردم دلاور این مرز و بوم و یا ابزاری برای اهداف کوتاه سیاسی بسازند. از همه بزرگوارانی که در این روزها —با علم به عشق و همراهی دیرینم با شهید سلیمانی— با حمایت و روشنگری‌های خود بنده را مرهون لطف‌شان قرار داده‌اند سپاسگزارم. (... ادامه دارد)
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در یک پست اینستاگرامی نوشت(2): لازم است تأکید کنم که عرایض بنده —که هیچ ادعایی جز صداقت بر قطعیت‌ آن ندارم— ذره‌ای از عظمت شهید سلیمانی و نقش بی‌بدیل او در بازآفرینی امنیت ایران، منطقه و جهان نمی‌کاهد. ولی اگر می‌دانستم جمله‌ای از آن عرایض انتشار عمومی پیدا می‌کند، حتماً همچون گذشته آن‌را بر زبان نمی‌آوردم. نه برای این‌که مردم را محرم نمی‌دانم، بلکه از آن‌جهت که در جهانِ به‌هم پیوسته کنونی که انتخاب مخاطب را ناممکن ساخته و در آشفته‌بازار سیاست، اغیار را محرم نمی‌شمارم. هرچه داریم از این مردم است و همان‌گونه که برادرم شهید حاج قاسم، جانش را فدای این مردم نمود، من هم اگر آبرویی دارم آن‌را با افتخار فدای همین مردم می‌کنم که، «ما را سری‌ست با تو که گر خلق روزگار، دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم». در سحرگاه ضربت خوردن شاه مردان و به هنگام اعمال شب قدر، همه کسانی که به باور خودم به من تهمت و افترا زده‌بودند را بخشیدم. امیدوارم مردم بزرگوار ایران و همه عاشقان سردار و به‌ویژه خانواده بزرگوار سلیمانی عزیز نیز بنده را ببخشایند. «رو سینه را چون سینه‌ها هفت‌ آب شو از کینه‌ها، وآن‌گه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو؛ باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی، گر سوی مستان می‌روی مستانه شو مستانه شو». التماس دعا
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    از خردمند ار خطائی سر زند __چون که ایمان دارد از دل بر کند __خواسته های نفس شیطانی خویش __ تا رود در راه استکمال پیش __توبه می آرد به پیشگاه خدا __زان خطا هم میکند خود را جدا __
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    با سلام و احترام بر جناب آقای ظریف ، وزیر خارجه ی محترم جمهوری اسلامی عزتمند ایران اسلامی ،عرض می کنم که ، به نظر این بنده ی حقیر ، این جمله از بیانات جنابعالی :«بیانات مشفقانه ی مقام معظم رهبری برای من و همکا رانم ختم کلام و نقطه ی پایانی برای بحث های کار شناسی است » ، قدری تعبیر غلطی را در اذهان کسانی مثل بنده القاء کرده و قابل تفسیر است ، ان شاءالله منظورتان از این جمله این نیست که گفته باشید مقام معظم رهبری مانع از بحث های صحیح کار شناسانه ، است ، زیرا که بحث های کارشناسانه که با حسن نیت انجام بگیرد هر گز نقطه ی پایان ندارد و مقام معظم رهبری دامت برکاته ، نیز در تمام حیات پر برکت خودشان از مروجین و مشوقین علاقمندان به بحث و فحص درست و سازنده ،بوده اند . جناب آقای ظریف کاش این مطلب را با جمله ای دقیقتر و واضح بیان میکردید که ابهامی در نظر کسانی مانند بنده ، ایجاد نمی کرد . با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    در جائی ، شاعره ی محترمه ای نوشته بود: حرف دشمن از زبان دوستان آمد بگوش !__کس نمیداند چه بر یار خراسانی گذشت . بنده ی حقیر در جواب آن بانوی مکرمه نوشتم : حرف دشمن از زبان دوستان آمد بگوش!_ خاطرت آسوده ، یارانند بهوش __کس نمیداند چه بر یار خراسانی گذشت __کرد دشمن را ذلیل در کوه و دشت. الخیر في ما وقع ، در اینجا نیز خیر در همین بود ه که بوقوع پیوست ، زیرا همین کار سبب شد که مقام معظم رهبری دامت برکاته ، با بیانات رو شنگرانه ی خود ، شبهات وارده از تحلیل ها و تعابیر نا درست در برخی از اذهان را بر طرف وبا ایجاد یأس و نا امیدی در دل دشمنان فاسد که از شادی با دم خویش گردو می شکستند .نقشه ی خود را نقش بر آب شده بینند .