جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت السلام و المسلمین مهدی نجم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نجم در ویژه برنامه «سحوری» شبکه سمنان گفت: از ویژگی های کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در کنار انفاق و کمک مالی، برخورد شایسته ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، ویژه برنامه «سحوری» شبکه سمنان که در ماه مبارک رمضان در حال اجرا است؛ امروز میزبان حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان ضمن عرض تبریک ولادت کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام روزی از کوچه ها در حال عبور بودند در کنار کوچه فقرا روی زمین نشسته بودند و مشغول خوردن تکه نانی بودند، فقرا به امام گفتند که آقا شما هم بفرمایید در کنار ما بنشینید و از غذای ما میل کنید؛ آقا در کنار آنها مشغول خوردن آن تکه نان شدند، به گفته راوی بعد از این که همه آنها سیر شدند همچنان. همان مقدار از نان باقی مانده و چیزی از آن کم نشده بود و این از برکت حضور امام حسن(ع) در آن جمع بود. بعد از آن هم غذا شدن با فقرا روزی آقا همه آن افراد را دعوت کردند به آنها طعام دادند و لباس به آنها پوشیدند، بهتر از آنچه دعوت شده بودند.

وی افزود: اگر کسی شما را دعوت کرد و به شما هدیه ای داد از او قبول کنید مخصوصا اگر هدیه ناچیزی است آن را با گشاده رویی بپذیرید و با بهتر از آن پاسخ دهید؛ این سیره اهل بیت(ع) است به همین دلیل امام حسن(ع) را کریم اهل بیت(ع) نامیدند.

حجت الاسلام والمسلمین نجم تصریح کرد: به صورت متعدد در طول عمر شریف حضرت، امام حسن(ع) بخش قابل توجهی از اموالشان را در راه خدا انفاق کردند، انفاق در راه خدا سیره همه اهل بیت(ع) بوده است.

وی گفت: از دیگر ویژگی های کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در کنار انفاق و کمک مالی، برخورد شایسته ایشان بود.  مرد شامی می گفت وارد مدینه شدم چهره نورانی و درخشان جوانی نظر من را به خود جلب کرد، پرسیدم این آقا کیست؟ گفتند فرزند امیرالمومنین(ع) است، مرد شامی می گوید من به امیرالمومنین(ع) حسادت کردم برای داشتن چنین فرزندی؛ جلو رفتم و از ایشان پرسیدم که تو فرزند ابوطالب هستی؟ حضرت پاسخ داد خیر من نوه ابوطالب فرزند علی (ع) هستم، مرد شامی در آنجا بی ادبی کرد و منتظر برخورد تند از سوی حضرت بود، ولی ایشان مکث کردند و سپس فرمود به نظرم غریب هستی، اگر مرکب می‌خواهی به تو بدهم و اگر یاری میخواهی تو را یاری کنم؛ مرد شامی میگوید من از آنجا رفتم، در حالی که بهتر از ایشان در زمین سراغ نداشتم، برخورد کریمانه حضرت همراه با انفاق ایشان را به کریم اهل بیت(ع) متصف کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha