جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ محمد السهلاوی از بنیانگذاران نهضت اسلامی بحرینی طی یادداشتی به تحلیل سخنان اخیر معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین پرداخته و خواستار اتحاد تمامی گروه های سیاسی و معارض در راستای تحقق خواسته های ملت بحرین شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، "محمد السهلاوی" یکی از مبارزین قدیمی و از بنیانگذاران نهضت اسلامی بحرینی است که ۴۵ سال مبارزه را در کارنامه خود دارد و  یک مبلغ دینی و سیاسی و از یاران امام راحل است.

وی طی یادداشتی به تحلیل سخنان اخیر معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین که تاکنون واکنش های مختلفی در پی داشته پرداخته است که به این شرح است:

کشور بحرین نیازمند ترمیم چالش بزرگ مشروعیت حکومت خود است ، و اصلاحات جزئی سرپوش گذاشتن بر مشکل اجیر بودن بحرین در دستان ایالات متحده آمریکا است . نصیحت های به ظاهر خیرخواهانه آنها و متحدانش تغییری در اراده وخواست ملت و خون شهیدانمان ایجاد نمی کند.نیروها و رهبران سیاسی و معارض در داخل وخارج بحرین بدانند اگر برخلاف خواست ملت قدم بردارند با شکست مواجه خواهند شد.

سخنان جناب آقای شیخ حسین الدیهی ( معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ) در روز پنجشنبه ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ میلادی که به منظور شرکت در اتاق گفتگو با عنوان ( خیمه رمضانیه ) در شبکه اجتماعی کلاب هاوس شرکت نموده بود و درآن گفته بودند : ( هرگونه اقدام و گام سازنده ای توسط ولی عهد بحرین در راستای اصلاحات کشور برداشته شود، ما به اقدامات وگام های سازنده بیشتری بدان پاسخ خواهیم داد ) ، این سخنان صرفاً اظهار نظر شخصی ایشان است و هیچ ارتباطی با مواضع مردم کشورمان و سایر نیروهای معارض سیاسی دیگر ندارد ،  مردم بحرین ،  سلمان بن حمد ( ولی عهد ) را نماینده رژیم دیکتاتوری ، غیر مشروع ، فاسد و روی دیگر سکه قبیح پدرش حمد بن عیسی آل خلیفه می دانند . او از ابتدای دوران نخست وزیری اش تا کنون سیاست فشار حداکثری را بر علیه ملت ، گروهای معارض ، زندانیان سیاسی و رهبران آنها بکار گرفته و وی یکی از ارکان مهم رژیم دیکتاتوری است که شدیدترین و خشونت آمیزترین اقدامات سرکوبگرانه را نسبت به ملت بحرین در ده سال گذشته بکار برده  همچنان بیش از پنج هزار زندانی وبازداشتی همچنان در زندان های رژیم آل خلیفه در بند هستند و هزاران نفر از فرزندان این ملت  به اجبار در خارج از کشور به سر می برد.

حقیقت آن است که نیاید یک فرد و یا یک جمعیت خود را نماینده کل گروه های معارض بداند و مواضعش را به کل گروهای مخالف رژیم نسبت دهد . هر گروه مخالف و معارضی ، رهبران و سیاست های خود را دنبال می کند و نیاز به سخنگویی به غیر از مجموعه خود ندارد. !

سخن گفتن به نام معارضین و مخالفین  بدون هماهنگی و اجازه شفاف ، خیانت بوده که قابل پیگیری و مجازات است تا اینکه بار دیگر اشتباهات وخطاهای گذشته تکرار نشود ، علاوه بر آن نباید سایر گروه های سیاسی مخالف ، اجازه دهند دیگران به نمایندگی از آنها اظهار نظر و بیان مواضع نمایند.

همچنین تمامی رهبران و نمادهای انقلاب که نماینده طیف های مهم سیاسی و مخالف رژیم آل خلیفه هستند و خصوصاً کسانی که در زندان ها به سر می برند به کسی اجازه ندادند که به نمایندگی از آنها ، دیگران اظهار نظر کنند و یا اینکه  خواسته های سیاسی آنها را بیان نمایند ، چه برسد به آنکه از طرف آنها رژیم غیر مشروع حاکم را به رسمیت شناسند.

بیشترین رهبران و گروه های سیاسی معارض در خارج از کشور به سر می برند و خود اختیار اظهار نظر از جانب خود و گروه  سیاسی تحت امرشان نسبت به رژیم سیاسی حاکم و اشغالگر را دارند. اما در خصوص مواضع رهبران و شخصیت های برجسته انقلابی که در زندان های دیکتاتور حمد بن عیسی به سر می برد ، استاد عبد الوهاب حسین از داخل زندان پیام داده اند که هیچ چیزی را جز سقوط رژیم دیکتاتوری حاکم نخواهد پذیرفت و همچنان بر مواضع روز اول و آغازین انقلاب ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ میلادی و سایر رهبران این انقلاب پای بند می باشد.

در اینجا پیشنهاداتی در میدان عمل مطرح شده است ، برخی می گویند تشکیل حکومت منتخب ، برخی دیگر می گویند تشکیل پارلمان منتخب با اختیارات کامل ، برخی می گویند پادشاهی مشروطه و برخی دیگر می گویند؛ حداقل خواسته مان سرنگونی رژیم است . حقیقت آن است که ملت و اکثر گروه های سیاسی مخالف در سخنانشان و مخصوصاً در تظاهرات و گردهمایی ها خواستار آزادی تمامی زندانیان در بند و مهمترین آنها یعنی سرنگونی رژیم دیکتاتوری و اخراج خاندان اشغالگر و جنگ طلب آل خلیفه را مطالبه می نمایند.

آیا قابل قبول است که رزمندگان و مجاهدین شرافتمند بر سر یک میز با اشغالگران و حاکمان ستمگر بنشینند و مذاکره کنند !. آیا قابل قبول است با کسانی که به نوامیس هتک حرمت شده و کرامتشان را لگد کوب کرده اند مذاکره و صلح نمایند و به اصطلاح اصلاحات سیاسی کسانی که آنها را سرکوب کرده و با خشونت بسیار رفتار کردنند دل خوش کنند ؟!

آیا قابل قبول است که رزمندگان و مجاهدین شرافتمند با صهیونیست ها و دیکتاتوری که افتخار می کند در دوران حکومتش معامله قرن را امضاء کرده و تسهیلات سفر و باز کردن پای صهیونیست ها به بحرین را فراهم نموده و روابطش را با آنها عادی کرده بر سر یک میز بنشینند ، کسی که سفارت اسرائیل را در کشور افتتاح کرده و متقابلاً سفارتش را در اسرائیل برقرار کرده . آیا قابل قبول است با فردی که ذره ای شرف و وجدان ندارد و با دشمنان امت اسلامی دوستی می کند و خائن محور مقاومت  و امت اسلامی است مصالحه کرد.

مطالبات سیاسی و حقوقی که  ملت ما به خاطر آنها مجاهدت و مبارزه نموده اند قابل تغییر و دست اندازی نیست و هرگز به مشروعیت این رژیم خائن اعتراف نخواهند نمود.

ملت شریف بحرین و بیشتر نیروهای سیاسی مخالف  بر مواضع سیاسی و مطالبات ملی و میهنی خود همچنان اصرار دارند و خواستار سرنگونی رژیم دیکتاتوری و غیر شرعی و استقرار اراده ملت بحرین بر مقدرات خود هستند.

ولی عهد مزدور از ابتدای دوران نخست وزیری سیاست های سرکوب گرایانه ،  قلع وقمع  و دستگیری های خشونت آمیز را بر ضد شهروندان افزایش داده و فشار و تنگناهای گوناگونی را برای زندانیان وخانواده های دربند زندان های رژیم بکار برده است. آیا می توان به چنین فرد و خاندانی اطمینان داشت که اصلاحات سیاسی و تغییر رویکردشان نسبت به مردمی که عزیزانشان به دست آنها به شهادت رسیده واقعی باشد؟

ملت شریف و انقلابی ما همچنان به آرمان ها و مطالبات سیاسی و میهنی خود در انقلاب شکوهمند ۱۴ فوریه پایبند هستند ، این آرمان همان تحقق عدالت ، عزت و کرامت و استقلال کامل بحرین و تعیین حق سرنوشت و اخراج  تمامی نیروهای بیگانه واشغالگر از کشور و برپایی نظام سیاسی مردم سالاری و چند حزبی و تدوین قانون اساسی جدید مبتنی بر  اراده و خواست مردم در تمامی زمینه ها می باشد . همچنین برگزاری انتخابات قانونی ، آزاد و مستقیم  برای تشکیل مجلس شورای ملی  از دیگر خواسته های این ملت است.

آنچه که از ارقام و آمارها نمایان است ، رژیم آل خلیفه دشمن شماره یک ملت بحرین قلمداد می شود ، در طی پنج دهه گذشته تاکنون و در قانون اساسی شکست خورده سال ۱۹۷۳ میلادی ، هیچ گونه مشروعیتی برای آرای ملت در نظر گرفته نشده و فقط رژیم موروثی آل خلیفه به رسمیت شناخته شده است. ما از این رژیم ستمگر فقط حکومتِ بر اساس قتل و خونریزی و دستگیری ، شکنجه و آواره کردن مردم به خارج را دیده ایم و تا به امروز حکومتشان بر اساس رژیم دیکتاتوری فراگیر و مطلقه و بی توجهی به خواست مردم بحرین استوار بوده است.

با کمال احترام و تقدیر از سخنان آقای شیخ الدیهی ، تایید اصلاحات صوری و فرمایشی رژیم و قبول مشروعیت آنهایی که همچنان وحشیانه ظلم و ستم می کنند و خون شهیدان را فراموش کرده اند، برداشت می شود . این اظهارات فقط و فقط اظهار نظر این شخصیت محترم و شاید جمعیت الوفاق باشد و لاغیر  و حتماً اظهارات افراد دیگر و گروه های سیاسی ومخالف دیگر قلمداد نمی شود و در نتیجه حتماً به نمایندگی از مردم و ملت شریف و انقلابی بحرین نیز اظهار نظر نکرده اند . ملتی که در طول تظاهرات های گوناگون خواستار سرنگونی رژیم منحوس آل خلیفه هستند و پیشتر در روز های آغازین انقلاب ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ میلادی  تاکنون بر آن تاکید داشته و دارند.

طرح و نقشه ملت و رهبران سیاسی مخالف و رهبران دربند زندان های رژیم قطعاً بیرون راندن خاندان سلطنتی اشغالگر وجنگ طلب از کشور و محاکمه پادشاه ستمگر حمد بن عیسی و نوچه ها و باند تبهکار و مزدورش می باشد. همچنین تمامی کسانی که در سرکوب ، کشتار و دستگیری فرزندان ملت و هتک حرمت نوامیس و مقدسات اسلامی و مذهبی و شکنجه و آزار و اذیت های بی شمار دست داشته اند می بایست محاکمه و مجازات شوند.

ملت و رهبران و نمادهای سیاسی و مخالف بحرینی نیازمند یک انسجام و هم پیمانی جدید هستند . افراد و ورشکستگان سیاسی نیاید خود را پشت دیکتاتور حمد بن عیسی پنهان کنند . ملت بحرین مشرعیت رژیم و مشروعیت میثاق ملی ( میثاق ملی اشتباه اول ) را در انقلاب ۱۴ فوریه خود محکوم و از بین برده اند.

اما در خصوص زندانیان خانوادگی و رهبران انقلابی ، زندانی شدن آنها کاملاً ظالمانه بوده ، چراکه آنها فقط خواستار حق خود و حقوق ملت برای دستیابی به کرامت ، آزادی و عزت و تعیین حق سرنوشت بوده اند . ملت از رژیم موروثی و فراگیر مطلقه خسته شده اند ، همچنین مجازات های جایگزین نیز جنایت دیگری در حق آزادی خواهان میهن است.

اما در خصوص اظهارات پیرامون توافق با کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشری برای اعمال فشار بر رژیم آل  خلیفه برای متوقف نمودن نقض حقوق بشر و اجرای اصلاحات سیاسی و کمک های رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ به حمد بن عیسی در این راستا ، باید گفت که ملت ما سرافراز ایستاده و رویکردی آگاهانه و پیشرفته ای در این زمینه دارد . ملت ما به دنبال مواضع دولت های غربی ،  آمریکا ، انگلیس و سایر سازمان های حقوق بشری دیگر برای رسیدن به عدالت و مشروعیت نیست . این دولت ها و رأس آنها آمریکا وانگلستان همواره از رژیم های دیکتاتوری در جهان ، جهان اسلام و کشورهای عربی و از جمله آل خلیفه در بحرین  حمایت کرده و می کنند .

آنها هیچ خیری برای ملت های جهان نداشته اند ، اگر تلاش های جمعیت الوفاق و رهبران آنها برای ایجاد وحدت گروهای معارض و دوری از تکروی در این ده سال گذشته تاکنون عملی می شد و همه بر سر یک میز برای رسیدن به هدفی مشترک و اجرای طرح سیاسی مشترک وملی تمرکز می یافت به مراتب برای آنها بهتر بود . اما تحولات بزرگی در میدان عمل سیاسی در بین گروه های معارض شکل گرفته است ، اما درخصوص مشغول شدن برای دیدار هایی با مسئولین کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی ها وانگلیسی ها برای حل وفصل موضوعات ، چه دیدارهایی که در گذشته و چه امروز در بحرین و در مقابل جهانیان و رسانه ها اتفاق افتاده ، هیچ نشانه تغییر اساسی و واقعی در رفتار حاکمان رژیم مشاهده نمی شود ، فراموش نمی کنیم که غربی ها هرگز  پشت هم پیمانان و شریکان و متحدان منطقه ای خود را  خالی نمی کنند ، چراکه آنها تضمین کننده مصالح و منافع کشورهای غربی در منطقه و جهان اسلام هستند.

جمعیت الوفاق ، موضوع توافق سیاسی با سایر نیروهای سیاسی را به گمان اینکه خود به تنهایی می تواند خواسته های سیاسی اش را برآورده کند به فراموشی سپرده است . این پروژه سیاسی نهایتاً باعث خشنودی ورضایت انگلیس ها ، آمریکایی ها ، سعودی ها و اماراتی ها و در نتیجه آل خلیفه را فراهم خواهد کرد .اما این راه به بن بست خواهد رسید و برخلاف نظر و خواست سایر نیروهای مخالف و مردمی است که در انقلاب ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ میلادی به پاخواستند.

                                                                                                                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha