شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 956012
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۹
حجت الاسلام طباطبایی

حوزه/ حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: در انتخابات باید به داوطلبی رأی داد که دلسوز نظام و انقلاب، خداترس و باتقوا بوده و خود را خدمتگزار مردم بداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، در ادامه سلسله جلسات تفسیر «دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان»، اظهار داشت: در دعای روز شانزدهم آمده که «اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ و جَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الی دارِ القَرارِ بالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین» یعنی اینکه خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به‌سوی خانه آرامش به خدایی خودت ای معبـود جهانیان.

وی با اشاره به بخش نخست دعای این روز مبنی بر «اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ»، بیان کرد: در فراز اول این دعا ما از خداوند می‌خواهیم که خدایا کاری کن که من با افراد خوب موافقت کنم. به‌عنوان‌مثال در انتخابات باید به داوطلبی رأی داد که دلسوز نظام و انقلاب، خداترس و باتقوا باشد و همچنین شرایط کاندیدای اصلح از منظر مقام معظم رهبری را داشته باشد تا به انحراف کشیده نشود و خود را خدمتگزار مردم بداند.

حجت‌الاسلام طباطبایی، به عبارت «و جَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ»، اشاره و خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم باکسی که مسائل شرعی و دینی را رعایت نمی‌کند رفیق نشوم و توفیق بده که با اهل دین رفیق شوم.

وی در خصوص اینکه با چه کسانی رفیق شویم؟، گفت: حواریون از حضرت عیسی سؤال کردند که با چه کسانی رفیق شویم؟ حضرت عیسی(ع) جواب دادند باکسانی رفیق شوید که اولاً نگاه به او تو را به یاد خدا بیندازد دوما کسی که وقتی حرف می‌زند بر علم شما بیفزاید و درنهایت اینکه با عملش رغبت شما به آخرت را زیاد کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه ادامه داد: انسان باید باکسی نشست و برخاست داشته باشد که اهل‌دل، ذکر خدا، سحرخیزی، کمک به فقرا، دعا و عامل به واجبات و مستحبات باشد.

حجت‌الاسلام طباطبایی بیان کرد: در فراز پایانی این دعا «وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الی دارِ القَرارِ بالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین»، از خداوند می‌خواهیم که به رحمت خودش ما را در بهشت قرار دهد. اینجا یک سؤال مطرح می‌شود و آن این است که چه اعمالی باید انجام دهیم که از بهشتی بودن خود تا حدودی مطمئن شویم؟

 وی در پایان گفت: شهادتین اولین عملی است که سبب نزدیکی انسان در جهت ورود به بهشت خواهد شد؛ همچنین «استقامت بر طاعت خداوند و رسول ایشان»، «شهادت درراه خدا»، «تلاوت قرآن»، «حفظ و شناخت اسماءالحسنی» نیز از دیگر عوامل ورود به بهشت است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha