جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام ملک‌پور
حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌پور امام جمعه فارسان

امام جمعه شهرستان فارسان گفت: منشور حکومت علوی، بازگشت به معنویت و عدالت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ملک‌پور امروز در پیام جمعه خود با اشاره به تعطیلی نماز جمعه این هفته اظهار داشت: قطعاً تحمل این فراق و فاصله (که شاید یکی از مصادیق مصیبت باشد)، برای اهل ایمان موجب رشد معنوی و بهره‌مندی از ثواب اخروی خواهد بود.

وی افزود: باید با تضرع و ابتهال به درگاه ایزدی از او بخواهیم که همه ما را مشمول عفو و رحمتش قرار داده، ادامه محرومیت را بر ما بخشیده، مقدمات شروع مجدد اجتماعات مؤمنین در مراکز عبادی را فراهم گرداند.

هفته داغ دشمنان مقاومت!

امام جمعه شهرستان فارسان بیان کرد: خبر اصابت موشک به نزدیکی سایت هسته‌ای دیمونا، واکنش‌های بسیاری را از سوی مقامات رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

وی با اشاره به متن سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم عبدالباری عطوان ادامه داد: موشک دیمونا شاید نوید آغاز یک تغییر در قواعد درگیری باشد. [این موشک‌] از فروپاشی تمام معادله‌های قدیمی رونمایی کرد.

امام جمعه شهرستان فارسان در ادامه متن این روزنامه گفت: به نظر می‌رسد که صبر راهبردی به پایان رسیده و ثابت شد که گنبدهای آهنینی که برخی از عرب‌ها بر روی آن حساب باز کرده بودند، دروغین هستند.

محسن ملک‌پور افزود: کسانی‌که فرار توأم با وحشت شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها را دیدند، آنچه را می‌گوییم، می‌فهمند؛ مقاومت پاسخ می‌دهد و زمان عزت در پیش است.

وی با اشاره به اصابت به پایگاه آمریکا در عراق با سه راکت‌ بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها، ستون دود از داخل پایگاه بلند شده و بخش نظامی پایگاه ویکتوریا بسته شده است. مانند دفعات قبل نیز سامانه دفاعی C_RAM مستقر در این پایگاه از شناسایی و انهدام این راکت‌ها باز ماند.

امام جمعه شهرستان فارسان با اشاره به حمله به آمریکا از طرف سوریه‌ افزود: کاروان آمریکایی در جریان عبور از شهرک «البصیره» واقع در شرق استان دیرالزور هدف این حملات قرار گرفت. این در حالی است که عناصر وابسته به آمریکا، سراسر این منطقه را محاصره کرده و اجازه نمی‌دهند کسی وارد یا خارج شود.

امام جمعه شهرستان فارسان با بیان اینکه انصارالله سه مرتبه آل‌سعود را کوبید، تصریح کرد: آخرین اتفاق آخر هفته داغ منطقه علیه آل‌سعود انجام شد و انصارالله و نیروهای ارتش یمن سه مرتبه متوالی چند پایگاه نظامی و تاسیسات نفتی عربستان را با موفقیت مورد اصابت قرار دادند.

آینده‌ی تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی‌

حجت‌الاسلام ملک‌پور اظهار داشت: اسرائیلی‌ها در تلاشند تا خواسته‌هایشان را به‌عنوان شروط جدید در مسیر احیای برجام به طرفین مذاکره دیکته کنند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در دوران جدید قصد دارند تا فشار بر روی ایران را حفظ کنند، ادامه داد: آن‌ها در دستگاه تحلیل خود به این نتیجه رسیدند که چون مسیر مذاکرات وین در جهت احیای توافق برجام است، هرگونه اقدام خرابکارانه علیه منافع تهران پاسخی نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان فارسان اضافه کرد: واکنش ایران نیز در چند روز آخر نشان داد که ظاهراً سیاست «صبر راهبردی» ایران به پایان رسیده و صهیونیست‌ها دچار خطای محاسباتی شده‌اند.

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور با بیان اینکه تقابل آشکار و پنهان ایران و اسرائیل در قالب «جنگ کنترل شده» در حال پیگیری است، گفت: واقعیت آن است که امروز رژیم غاصب، با بحران تشکیل کابینه، آشفتگی سیاسی بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

وی بیان کرد: در این میان نتانیاهو دارای موقعیت بسیار شکننده‌ای در مسیر کسب مجدد صندلی نخست‌وزیری است، پس تلاش می‌کند تا با انجام عملیات‌های تهاجمی علیه ایران خود را یگانه منجی قوم یهود در برابر تهدیدات خارجی نشان دهد و بتواند با جذب رای و نظر احزاب دست راستی در سرزمین‌های اشغالی، کرسی‌های لازم را در کنست بدست آورده و بار دیگر به‌عنوان نخست‌وزیر اسرائیل معرفی شود.

ملک‌پورتصریح کرد: اگر صهیونیست‌ها بخواهند به‌شدتِ تنش‌ها به‌وسیله اقدامات تروریستی و خرابکارانه‌اش ادامه دهند، آنگاه ممکن است به سبک بازی «دومینو» ایران چاره‌ای جزء حمله گسترده علیه اهداف اسرائیل در داخل و خارج از خاک اسرائیل نداشته باشد.

بازگشت به معنویت و عدالت؛ منشور حکومت علوی

وی به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) گفت: در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام، فتوحات عظیم اسلامی که بعد از پیغمبر (ص) شروع شده بود، به طور عمده متوقف ماند و حضرت سرگرم درون‌سازی جامعه اسلامی و ایجاد یک بنا و بنیاد مستحکمی در داخل اجتماعات اسلامی شدند.

ملک‌پور بیان کرد: آن وقتی که امیرالمؤمنین علیه السلام به حکومت می‌رسند، وضعیت جامعه اسلامی از این قرار است که همان مبارزان و مجاهدان و فداکاران، و کسانی که ثروتشان در یک شمشیر و سپر و یک لباس ساده روستایی خلاصه می‌شد، وقتی که می‌مُردند، شِمش‌های طلایی از آن‌ها به ارث مانده بود که فرصت اینکه ببرند پیش زرگری و مثلاً آب کنند را نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها تبر آوردند، طلاها را تکه تکه کردند تا بین وارثانشان قسمت شود و این به این معنا بود که ثروت عمومی در جامعه زیاد شده بود ، اما گرسنه و محروم و فقیر هم فراوان بود تا آنجا که حضرت یکی از دلائل اصلی پذیرش حکومت را همین مسئله بیان کردند.

امام جمعه شهرستان فارسان تصریح کرد: این وضعیت جامعه اسلامی در آن عصر، جزء ضعف‌های بزرگ بود و امیرالمومنین علیه السلام در یک چنین شرایطی قرار داشت.

محسن ملک‌پور ادامه داد: باید به آنها می‌فهماند که این ثروت از آنِ همه است و نباید یک‌جا متمرکز و به یک عده، مخصوص بشود.

وی با بیان اینکه شرح دنیای دنیّه‌ای در نهج‌البلاغه به این منظور است، گفت: در حقیقت حضرت می‌خواهند جامعه‌ای را که از همه‌جانبه‌بودن افتاده بود، تعدیل کنند. اگر فتوحاتی انجام داده و اگر قلمرو جغرافیایی اسلام را توسعه داده، به موازات این توسعه قلمرو نفوذ و سیاست و حکومت، در میان آن افرادی که اسلام را پذیرفتند، عمق ببخشند.

ساعت‌های کیمیایی

امام جمعه شهرستان فارسان به مناسبت شب‌های قدر بیان کرد: اصل احیاء شب قدر در این است که انسان اهل معامله با خدا و اخلاص باشد و بتواند امشب با خدا معامله کند.

حجت‌الاسلام ملک‌پور خاطرنشان کرد: اگر کسی اهل معامله با خدا باشد و حضور حضرت حق را ببیند، امشب را به احیاء و عبادت گذرانده و هر کاری که انجام دهد آن کار در این شب، عبادت است.

وی با اشاره به روایتی تصریح کرد: وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله به درگاه الهی گفتند که در میان امت‌های گذشته افرادی بودند که عمر طولانی داشته‌اند که گاهی فقط صدوبیست سال در راه خدا مجاهده کرده‌اند. این عمر کوتاهی که برای امت من قرار دادی، چه چیز برای تدارک قرار دادی؟ بالاخره این راه طولانی در وادی توحید را چگونه طی کنند؟ سوره قدر نازل شد که به احترام شما شب قدر داده‌ایم که راه کوتاه شده است یعنی به‌جای این‌که آن‌ها بروند حقایق را کشف کنند، در شب قدر، حقایق پایین آمده است.

امام جمعه شهرستان فارسان گفت: در شب قدر رزقی که به انسان داده می‌شود رزق قرآن و ولایت است. اگر کسی بتواند به شب قدر ورود پیدا کند، باید به معرفت قرآن و ولایت راه پیدا کند که هر دو در شب قدر نازل می‌شوند.

ملک‌پور افزود: اگر کسی به آن حقیقت برسد و شب قدر را درک کند، به حیات طیبه می‌رسد. در واقع به امنیت می‌رسد و دست شیطان به او نمی‌رسد.

وی ادامه داد: کسی که در محیط شب قدر واقع شده از شیطان مصون می‌شود «إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا»(اعراف/201) و به نور ولایت و قرآن می‌رسد و راه بر او روشن می‌شود.

امام جمعه شهرستان فارسان تصریح کرد: اگر کسی شب قدر را درک کرد در فضای نور واقع می‌شود چون شب قدر ساحت نور است.


جهاد علمی؛ روح حاکم بر آثار شهید مطهری

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌پور به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری بیان کرد: امسال نیز  روز معلم و ایام بزرگداشت این مقام ارجمند که هرساله به مناسبت شهادت استاد علامه، آیت‌الله مرتضی مطهری (ره) گرامی داشته می‌شود، با روزهای نورانی و پرفیض ماه مبارک رمضان مصادف شده‌است. ماهی که همگی ما مهمان خدای تعالی هستیم، شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیافَهِ اللَّهِ.

وی خاطرنشان کرد: میزبان، خدائی است که معلم است و با تعلیم کتاب انسان‌ها را از ظلمت به سمت نور هدایت می‌کند. همان روشی که رسول خدا صلی‌الله علیه و آله به‌عنوان معلم ثانی بشر به‌وسیله قرآن انجام می‌دهد. الرکِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَی صِرَاطِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ ۱/ابراهیم.

امام جمعه فارسان افزود: این سلسله ادامه پیدا کرد تا به شما معلم عزیز رسیده که گذشته از تعلیم مفاهیم علمی و آموزش و دانش موردنیاز فرزندان ایران اسلامی، وظیفه و رسالت بزرگ‌تر که تربیت است و ارزش والای تأثیرگذاری بر آحاد جامعه «از کودکی تا طی بالاترین مدارج عالی علمی» با شماست.

امام جمعه فارسان بیان کرد: اگر انسان بخواهد از علوم انبیاء ارث ببرد تا از دورن خود را پاک نکند و صیقل ندهد و تا از اوصاف زشت هجرت نکند و خود را در محکمه عقل و شرع وزن و محاسبه نکند، نمی‌تواند از علم انبیاء ارث ببرد.

وی اضافه کرد: اگر کسی با خدا و اهل بیت علیهم السلام رابطه داشت، این پیوند باعث می‌شود به او ارث بدهند. اینکه علما ورثه انبیا هستند، نه علمای کسبی، نه علمای درسی، علمای ارثی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha