پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه ریحانه النبی اهرم

مدیر مدرسه ریحانة النبی(س) اهرم استان بوشهر ضمن تبریک روز معلم گفت: ۱۲ اردیبهشت ماه یادآور مجاهدت‌های علمی و فرهنگی معلمی است که به بذل علم و دانش و جان خویش در راه رضایت حق تعالی، الگو و اسوه اساتید و آموزگاران شد.

سلیمه بابایی‌نیا مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر گفت: مبنا و بنیان دین اسلام، تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده‌است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اهرم با اشاره به نقش تعلیم و تربیت انبیا، افزود: پروردگار رسالت تعلیم و تربیت را بر عهده‌ی انبیا گذاشت و آنان معلمان بشریت شدند و به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیدند.

وی با اشاره به روز معلم تصریح کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه یادآور مجاهدت‌های علمی و فرهنگی معلمی است که به بذل علم و دانش و جان خویش در راه رضایت حق تعالی، الگو و اسوه اساتید و آموزگاران شد.

بابایی‌نیا در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی (قدس‌سره) خاطر نشان کرد: بنیان‌گذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی،  امام خمینی(ره) علامه شهید مرتضی مطهری را درختی پر ثمر و فرزند خویش می‌دانستند که از ثمرات درخشان حوزه‌های علمیه بود و با در آمیختگی ایمان، عمل، اخلاق و عرفان به چهره‌ای درخشان برای راهنمای جامعه مبدل شد.

وی در خصوص جایگاه اساتید در مدارس، تصریح کرد: قطعا در این میان نشستن بر کرسی استادی در حوزه‌های علمیه که مراکز تعلیم معارف بلند اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نشر معارف دین و تربیت عالمان عامل و سالکان مسیر وصل به ذات حق تعالی‌ هستند، توفیقی مضاعف است که شأنیتی ویژه و خاص دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha