شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله صفائی

امام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود با اشاره به جانفشانی های شهید سلیمانی، گفت: جانفشانی های میدانی و ایثارگری‌های جهادی حاج قاسم سلیمانی در عرصه اقتدار ملی، بین المللی و دیپلماسی تعیین‌کننده و غیرقابل انکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در پیام آدینه بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های تربیتی ماه مبارک رمضان، طراحی و اجرای «زندگی بدون گناه» است. همانطور که پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم» در پاسخ به امیر مومنان امام علی بن ابی طالب «علیه السلام» درباره بهترین عمل در ماه مبارک رمضان فرمود: «الوَرَعُ عن مَحارِمِ‏ اللّه» است که به معنای پرهیز و نزدیک نشدن به حرام های الهی و گناه است. ماه مبارک رمضان ماه خدایی شدن و خدایی ماندن است.

نمایمئه ولی فقیه در استان بوشهر ضمن عرض تسلیت شهادت امیر مومنان امام علی بن ابی طالب «علیه السلام»، گفت: امام علی(ع) نماد الهی کمال انسانی و تجسم عینی راه خدا و طریق حق و قرآن و سیره انبیاء و پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله و سلم» می‌باشد. مطالعه در زندگی و فهم آموزه های آن حضرت و پیروی از ایشان قطعاً مایه نجات و کمال انسان می باشد. امیدوارم خداوند متعال در شب‌های قدر برای تمامی جهان بشریت به ویژه ایران اسلامی مقدورات خیر تقدیر بفرماید و آرامش، آسایش، سلامت و موفقیت روزافزون نصیب بگرداند.

امام جمعه بوشهر  با اشاره به روز ملی خلیج فارس، افزود: امیدوارم مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ریزی جامع مدیریت خلیج فارس، از این ظرفیت راهبردی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به دور از سلطه جهان خواران و دخالت آنان، استفاده کارآمد و تمدن آفرین گردد.

وی همچنین افزود: بی تردید این آبراه بین المللی و تعیین‌کننده در جغرافیای ایران پیدایش یافته و به حیات خود ادامه داده است، بنابراین این آبراه فارسی بوده و فارسی خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به روز کارگر، خاطر نشان کرد: نقش کارگر در عرصه پیشرفت و توسعه، نقشی اساسی و زیربنایی است. تکریم و تعظیم مقام کارگر و رشد دانش و مهارت آنان یک ضرورت بنیادین است.

امام جمعه بوشهر در این زمینه تصریح کرد: به تمام کارفرمایان توصیه می کنم که حقوق کارگران را مراعات نموده و نسبت به امور حقوقی، بهداشت محیط، مسائل فرهنگی و امنیت شغلی آنان دقت و توجه نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به فرارسیدن سالروز شهاد شهید مطهری گفت: روز معلم را به همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض می نمایم و یاد و خاطره شهید گرانقدر علامه مرتضی مطهری را گرامی می داریم و از زحمات تمامی مسئولان این عرصه به ویژه کادر آموزشی و پرورشی تشکر و قدردانی می نمایم. توجه به آموزش و پرورش نشان از اندیشه بالای پیشرفت و توسعه است.

وی در پایان با اشاره به جانفشانی‌های شهید سلیمانی، خاطر نشان کرد: نقش مردم عزیز ایران و سرداران بزرگ مانند سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی با جانفشانی های میدانی و ایثارگری‌های جهادی در عرصه اقتدار ملی و بین المللی و دیپلماسی تعیین‌کننده و غیرقابل انکار است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری های انقلابی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» یک مجموعه به هم پیوسته است که قدرت خود را از عنایات الهی، هدایت های رهبری و توان مردمی و جهاد نیروهای انقلابی در تمامی عرصه های قدرت آفرین و پیشرفت‌زا می‌گیرد. همگان باید قدردان این نعمت الهی باشند. «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ» (سوره ابراهیم، آیه: ۷)

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha