شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاوصر / مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله حسینی کاشانی

حوزه/ جمعی از مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی در پیام های جداگانه ای درگذشت عالم ربانی آیت الله سید محمد حسینی کاشانی از اساتید حوزه علمیه و نماینده دور اول مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جمعی از مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی در پیام های جداگانه ای درگذشت عالم ربانی آیت الله سید محمد حسینی کاشانی از اساتید حوزه علمیه و نماینده دور اول مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

متن پیام ها به این شرح است:

پیام تسلیت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

بسمه تعالی

جناب آقای حسینی کاشانی(دام عزه) مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم؛ خبر رحلت والد مکرم حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حسینی کاشانی(رحمة الله علیه) که از علمای عامل و وارسته بود، موجب نهایت تأسف گردید.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به جنابعالی و بستگان تعزیت و تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن عالم ربانی و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان خواهانم.

قم- ناصر مکارم شیرازی

پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

در گذشت جناب آیة الله حاج سید محمد حسینی کاشانی ( رحمة الله علیه) مایه تاسّف شد، این عالم بزرگوار که فرزند عزیزش جهت حفظ نظام اسلامی شربت شهادت نوشید از اساتید برجسته حوزه علمیّه قم بود و سالیان متمادی به تعلیم و تهذیب شاگردان موفق اشتغال داشت.

این سانحه سنگین را به جامعه روحانیت و علاقه‌مندان و بیت مکرّم ایشان تسلیت، علوّ درجه و رضوان الهی برای آن فقید سعید مسئلت می شود.

جوادی آملی

پیام تسلیت آیت الله العظمی سبحانی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف درگذشت عالم ربانی ابوالشهید حضرت آیة الله جناب آقای سید محمد حسینی کاشانی را دریافت کردم.

فقید سعید علم و عمل، تقوا و پرهیزگاری و تعلیم و تربیت را در حوزه زندگی جمع کرده بود.

اینجانب مراتب تسلیت خود را به بیت مکرم ایشان عرضه داشته و برای آن مرحوم علو درجات را مسئلت دارم.

قم – جعفر سبحانی

۱۴ رمضان ۱۴۴۲ ق

پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انالله و انا الیه راجعون

جناب آقای حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم خبر ارتحال عالم ربانی و فقیه وارسته حضرت آیت الله حسینی کاشانی که عمر با برکت خود را در راه تعلیم و تدریس و تالیف و تربیت فضلا سپری نمود به حضرتعالی و آن بیت شریف صمیمانه تسلیت گفته و برای ان فقید و آن عالم پارسا لطف و رحمت الهی و برای جنابعالی و همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

سید هاشم حسینی بوشهری

پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم پارسا و روحانی عالیقدر، ابوالشهید حضرت آیت الله آقای سید محمد حسینی کاشانی (طاب ثراه)  پس از عمری  زندگی توام با پارسایی، ساده زیستی و مجاهدت با نفس  موجب تاسف گردید.

اینجانب فقدان آن عالم متقی را به خاندان محترم به ویژه  آقازادگان محترم و داماد مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید،  غفران و رضوان و حشر با اولیای طاهرینش و برای بازماندگان سلامتی، عزت و شکیبایی را خواستارم.

پیام تسلیت آیت الله رجبی ریاست موسسه امام خمینی (ره)
انالله وانا الیه راجعون
رحلت عالم عالیقدر واستادعزیزبنده حضرت آیت الله حسینی کاشانی قدس سره موجب تاثرگردید این مصیبت ناگوار رابه خانواده وفرزندان آن استادگرانقدر وبه استادباقریان زیدعزه تسلیت می گویم وعلودرجات آن بزرگوار وصبر
واجربازماندگان ازدرگاه خداوند متعال خواستارم

محمودرجبی

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی

بسم الله الرحمن الرحیم
مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ - پیامبر اکرم(ص)
برادر ارجمند جناب آقای مهندس سید موسی حسینی کاشانی
مدیر کل محترم  اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قم
خبر رحلت  عالم ربانی  و روحانی پارسا حضرت آیت الله سید محمد حسینی کاشانی موجب تالم و تاثر خاطر شد.
سالها زندگی سراسر افتخار آمیز آن عالم برجسته و روحانی فداکار در سنگر دفاع از اسلام وانقلاب عزیز که با تربیت شاگردان برجسته و ممتاز در حوزه های علمیه، فعالیت در سنگر  مجلس خبرگان رهبری در دوره اول و تقدیم فرزند گرامی‍اش در راه دفاع از میهن در جبهه های جنگ تحمیلی همراه بود، کارنامه درخشانی از عمر با برکت آن روحانی سید جلیل القدر به یادگار گذاشته است. امید است خداوند متعال در این ایام نورانی ماه رمضان  از خزائن رحمت بی منتهای خویش و به مزد سالهای پاس  صداقت، تقوی ، روحیه جهادی وانقلابی آن مرحوم علو درجات معنوی را در جوار اولیاء و خاصان خود  برایشان مقدر فرمایند..
اینجانب ضمن تسلیت درگذشت رحلت آیت الله حسینی کاشانی، صبر و سلامتی برای جنابعالی وسایر بازماندگان را  از درگاه الهی خواستارم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

عباس محمد حسنی

پیام تسلیت حضرت آیت الله  علوی گرگانی
درگذشت عالم متقی حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی کاشانی که عمر با برکت خود را در راه ترویج معارف دینی و تدریس علوم دینی سپری نمود را به بازماندگان آن مرحوم مخصوصاً جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای سید محمود علوی (وزیر محترم اطلاعات)، تسلیت عرض می¬کنم و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان آن مرحوم و علو درجات را برای ایشان از خداوند متعال خواستارم.
سید محمد علی علوی گرگانی
13رمضان المعظم 1442

پیام تسلیت آیت الله سعیدی امام جمعه قم

جناب آقای سید موسی حسینی کاشانی
مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

 سلام علیکم
انالله واناالیه راجعون
رحلت ابوی بزرگوارتان عالم فرزانه ابوالشهید حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی کاشانی را تسلیت عرض می کنم وبرای ایشان رحمت و رضوان الهی وبرای شماو خاندان محترم صبرواجر را ازخداوندمتعال خواستارم
ان شاءالله ایشان موردعنایت اجدادگرامی شان قرارگیرندوشهید بزرگوارتان ایشان رادرآغوش بگیرند.

قم _ سید محمد سعیدی

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

برادر ارجمند جناب آقای سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل محترم ارشاد استان قم
سلام علیکم
خبر ارتحال عالم پارسا مرحوم مغفور حضرت آیه الله حسینی کاشانی اعلی الله مقامه والد ماجد و مکرم جنابعالی، موجب تالم و تاثر گردید . خداوند غفار آن روحانی فرهیخته ی والا  را غریق رحمت واسعه ی خویش فرماید وبه جنابعالی و همه ی بستگان گرانقدر صبر عظیم و اجر جزیل عنایت فرماید.
نماینده مردم شریف قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجتبی ذوالنوری

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

بسم اللًه الرحمن الرحیم

درگذشت عالم مجاهد و فقیه با اخلاص، ابوالشهید آیت ‌الله سید محمد حسینی کاشانی که از اساتید حوزه علمیه قم بودند موجب تأسف و تأثر گردید.

آن دانشمند گرانمایه که از محضر استادان بزرگ حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف - بویژه امام راحل عظیم الشأن - استفاده کرده بود، خود نیز سالیان متمادی در تربیت و تهذیب شاگردان تلاش کرد.

همچنین نقش و مجاهدت ایشان در مبارزات انقلابی، خدمات تعلیمی و تربیتی و حضور ایشان در دوره ی اول مجلس خبرگان رهبری از جمله باقیات صالحات برای او خواهد بود.

این مصیبت را به بیت شریف آن عالم وارسته به ویژه داماد مکرم ایشان حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر علوی و همه فرزندان - خصوصاً جناب آقای سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل محترم ارشاد اسلامی استان قم - و نیز شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند منان در این ایام و لیالی پربرکت، برای آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه پروردگار و حشر با اولیاء و فرزند شهیدش و برای همه بازماندگان و وابستگان، صبر جمیل مسألت می‌نمایم.

رضا رمضانی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha