پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: ظریف خوب می‌داند تقابل میدان و دیپلماسی حرف درستی نیست، اگر میدان نباشد دیپلماسی از تسلیم و کوتاه آمدن در مقابل دشمن سر در می‌آورد. او می‌داند اگر میدان و شخصی مثل شهید سردار سلیمانی نباشد، دیپلماسی در مقابل قدرتهای بزرگ هرگز جوابگو نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: قبول کنیم که ظریف اشتباه بزرگی مرتکب شد و سادگی کرد که به دوستان اصلاح طلب خود اعتماد و حرفهای نادرستی را بیان کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در نظام اسلامی اگر بگوییم ظریف به لحاظ شخصیتی آدم خوب و متدینی است این کفایت نمی کند، شرط لازم هست، اما شرط کافی نیست، کسی که در نظام اسلامی و انقلابی مسئولیتی قبول می‌کند علاوه بر خوبی‌های شخصیتی باید باور به انقلاب و مبانی آن داشته باشد.

این استاد حوزوی عنوان کرد: بازرگان که اولین نخست وزیر انقلاب بود به شخصه آدم متدینی بود، حتی به ادعای برخی اهل نماز شب هم بود، ولی باور او به نظام و انقلاب یک نگاه اعتقادی نبود، بلکه نگاه یک شخصیت سکولار بود.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر تاکید کرد: معتقدم افرادی مثل ظریف نگاه درستی نسبت به انقلاب و آرمان‌های آن ندارند و باید گفت که در نگاه این افراد انقلابیگری تاریخ مصرف دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ظریف خوب می‌داند تقابل میدان و دیپلماسی حرف درستی نیست، اگر میدان نباشد دیپلماسی از تسلیم و کوتاه آمدن در مقابل دشمن سر در می‌آورد. او می‌داند اگر میدان و شخصی مثل شهید سردار سلیمانی نباشد، دیپلماسی در مقابل قدرتهای بزرگ که به دنبال تامین منافع خود هستند هرگز جوابگو نخواهد بود.

حجت الاسلاموالمسلمین رنجبر ادامه داد: تاریخ جنگ صفین را ببینید، به نظرم این جنگ به نوعی تقابل میدان و دیپلماسی بود، در این طرف امیرالمومنین (ع) بودند که می‌فرمودند بجنگید و ورق پاره‌های بر سر نیزه را به زمین بریزید و مالک در یک قدمی خیمه معاویه بود، اما دیپلمات‌های ساده‌لوحی همچون «اشعث قیس کندی» که اعتقادی به آرمانهای علوی نداشت بحث مذاکره را مطرح کردند و انسان ساده‌لوحی همچون ابوموسی را برای مذاکره فرستادند و بعد از آن بدترین اتفاق تاریخ رقم خورد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: به نظرم اگر میدان‌داری شهید سردار سلیمانی و ایستادگی آقا در منطقه نبود، امروز غربگرایان باید کفش‌های داعش را واکس می زدند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در پایان عنوان کرد: میدان، قدرت تولید می‌کند تا افرادی مثل ظریف بتوانند از موضع عزت مذاکره کنند هرچند که این عزت را در برخی جاها فدای مصلحت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha