شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در شب قدر با توسل بر اول مظلوم عالم، امیرالمؤمنین (ع) از خدای متعال، عاقبت بخیری بخواهیم.

آیت الله سید رحیم توکل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه مولی الموحدین علی(ع) اظهار داشت: از هر بُعد و منظری که به زندگی و سیره نورانی حضرت نگاه کنیم، بهترین و کامل ترین الگوها را به دست می آوریم؛ چه از حیث فردی و عبادی و چه از منظر اجتماعی و سیاسی و ... که باید این شاخصه ها نه فقط برای جامعه ما بلکه برای کل بشریت به درستی تبیین شود.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) پس از پیامبر اکرم(ص)، افضل الناس و برترین انسان بودند و در عین حال در اوج مظلومیت قرار داشتند اما حتی در دوران کوتاه حکومت نیز با وجود مظلومیت، در اوج اقتدار بودند و به خصوص در مساله تحقق عدالت به هیچ وجه اهل اغماض نبودند.

این استاد حوزه همچنین گفت: ما اعتقادمان این است که اگر همه مردم دنیا هم جمع شوند و عمر خود را صرف کنند، نخواهند توانست که فضائل خاص امیرالمؤمنین(ع) را برشمرند، چه آن که جز خدا و اهل بیت(ع) کسی نمی تواند عمق جایگاه و مقام ایشان را بیان کند.

وی افزود: هر چند در طول تاریخ عده ای مغرض یا جاهل خواستند که عظمت و جایگاه والای ایشان را انکار کنند و به اصطلاح امروزی ها، حضرت را بایکوت کنند، اما واقعیت آن است که نتوانستند مانع از تجلی حقیقت ایشان شوند و به خواست پروردگار متعال روز به روز که می گذرد، بشریت بیشتر از قبل پی به جایگاه امام علی(ع) می برد، البته در این خصوص ما وظیفه داریم که کلام نورانی و سیره و سبک زندگی ایشان را به جهانیان بشناسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha