پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: یکی از آثار و برکات شب های قدر عدالت در عمل و پاکی و طهارت در حرکت های اجتماعی است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فضیلت این شب ها به قدری زیاد است که به انسان ها کمک می کند تا با بالابردن ارزش و منزلت خود در جامعه بر اساس عدالت و عطوفت رفتار کنند.
وی افزود: به برکت این شب ها و تمرین در خودسازی ماه مبارک رمضان است که شاهد کاهش آسیب های اجتماعی، حسن خلق، کمک به هم نوع و زندگی مسالمت آمیز در جامعه هستیم.
این مقام حوزوی به آثار شب های قدر در بعد فردی اشاره کرد و گفت: در این شب های ماه مبارک رمضان که به عنوان شب قدرت، شب ارزش، شب تقدیر، یا شب اندازه‌گیری معنی شده‌است انسان قدر و منزلت خود را بالا می برد و با مراقبت خود در مقام انسانی به خودسازی و تلنگر در خویشتن می پردازند.
وی ادامه داد: بعضی از افراد با درک این شب های قدر، یک شبه ره صدساله می روند مانند فرزندی که از مادر متولد شده است در نتیجه به سمت خوب بندگی کردن پیش می روند.
وی با تاکید بر اینکه شب قدر شب تمرین خوبی هاست گفت: فرصتی است تا انسان از اسارت های درونی و نفسانی و از دلبستگی های دنیایی آزادی و رهایی پیدا کند.
ظهیری افزود: در شب ها به ویژه ماه مبارک رمضان بسیار توصیه شده است که فضیلت ها و خوبی را در درون خود تقویت کنیم از این رو با دیگران به مهربانی رفتار کنیم، به یاد همنوعان باشیم و دست نیازمندان را بگیریم و در این شب ها افطاری بدهیم.
وی با اشاره به اینکه ارزش شب های قدر از هزار ماه بالاتر است گفت: مقدرات تمام اموری که بندگان خدا تا سال بعد می خواهند انجام دهند در این شب تعیین و تقدیر می شود، در شب های قدر فرشتگان الهی به قدری به زمین نازل می شوند که زمین تنگ شده و به خاطر رفت و آمد زیاد فرشتگان، زمین با این همه وسعت ضیق می شود تا زمینی ها به آسمان بروند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور بیان داشت: همچنین قرآن ۲ بار نازل شده است که یک مرتبه به صورت نزول تدریجی و یک مرتبه به صورت نزول دفعی بوده است که بر اساس آیه ۱۸۵ سوره بقره: شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدی‏ وَ الْفُرْقانِ، نزول تدریجی قرآن است و بنابر سوره قدر نزول دفعی را در یکی از شب های قدر را بیان می کند که بنابر روایات یکی از شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان است.
وی به آثار و برکات شب های قدر در بعد اجتماعی تاکید کرد و گفت: این شب ها بر روی زندگی اجتماعی هر فرد نیز تاثیر به سزایی می گذارد از این رو باید از فرصت این شب ها استفاده کنیم و برای تغییر در وضعیت موجود جامعه و برای رفع ظلم از مسلمانان جهان و نصرت و یاری آنها دعا کنیم.
ظهیری ادامه داد: همچنین در این شب ها برای تغییر در امور و مصالح جامعه نیز دعا کنیم و با قرار گرفتن در آستانه انتخابات با تقویت روحیه وحدت و همدلی جامعه را به سمت مطلوب هدایت کنیم.
وی تاکید کرد: شب های قدر تنها در سایه سار صاحب الزمان(عج) معنا می یابد از این رو هر چه که تقدیر و تغییر در حال و احوال ما قرار است مقرر شود به امضای امام عصر(عج) می رسد بر ما نیز واجب است که در این شب ها رضایت ولی مان را جلب کنیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha