سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ تجلیل آیت الله اعرافی از استاد ایثارگر، فرزند شهید و نخبه حوزه علمیه

حوزه/ آیت الله اعرافی از حجت الاسلام خان محمدی به عنوان استاد ایثارگر، فرزند شهید و نخبه حوزه علمیه تجلیل نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اعرافی به بهانه گرامیداشت روز معلم و مقام استاد از حجت الاسلام کریم خانمحمدی به عنوان استاد ایثارگر، فرزند شهید و نخبه حوزه علمیه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، تجلیل نمود.
وی در ابتدای این دیدار با بیان این که امیدواریم از برکات و فیوضات شبهای قدر بهره‌مند شویم، حضور و دیدار با ایثارگران و خانواده شهدا را افتخاری بزرگ توصیف نمود و اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال در این شبهای عزیز توفیق روز افزون خدمت به دین را در ما زنده نگه داشته، ما را در مسیر شهید بزرگ این شبها مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام ثابت قدم بدارد.
مدیر حوزه های علمیه، در ادامه با بیان این که حجم بالایی از معارف دینی از ظرفیت رشته‌سازی برخوردار است، اظهار داشت:  برخی از علوم حوزوی در حوزه‌های فقهی و معارفی صرفا در مرحله توجهات و نکات اخلاقی مورد توجه قرار می گیرد، در حالی که  این مهم نیازمند پردازش علمی و ترسیم ابواب فقهی جدیدی است؛ ارتباطات عام اجتماعی تنها یکی از این موضوعات به شمار می‌رود.
وی در ادامه ضمن اشاره به ویژگی های برجسته درختواره رشته‌های حوزه علمیه قم با بیان این که پویایی رشته های حوزوی نیازمند ورود نخبگان و اندیشمندان و پژوهشگران برجسته است، ابراز داشت: ایثارگران و میراث شهدا سرمایه های بزرگ و عظیمی هستند که باید توجه زیادی بدان داشته باشیم؛ باید به عظمت و جایگاه این عزیزان و نقش ایشان در ارتقاء جامعه از منظر معنوی توجه ویژه ای صورت گیرد.
آیت الله اعرافی با تاکید بر این که ایثارگران از ذخایر بزرگ کشور هستند، اظهار داشت: انتظار می رود تا نخبگان ایثارگر، به ویژه فرهیختگان حوزوی افق های جدیدی را برای شناخت میراث و بهره‌گیری از آن در زندگی اجتماعی باز نمایند، تا طرح‌های بنیادین و نرم افزاری را برای بازشناسی میراث و نحوه بهره گیری از آن در مباحث جامعه ونظام ترسیم گردد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این که نیاز است تا قالب های متعدد ارتباط عمیق تراث ارزشی شهادت و ایثار با واقعیت های زندگی بازشناسی و احصا گردد، خاطرنشان کرد: تاریخچه ایثارگری و شهادت حوزه های علمیه از جمله برنامه هایی است که مقرر شده تا در قالب منظومه و موسوعه تدوین و ارائه گردد، وزانت این مهم نیازمند همکاری روز افزون نخبگان ایثارگر است.

خاطرنشان می شود: حجت الاسلام  کریم خانمحمدی، فرزند شهید مردعلی و از ایثارگران دفاع مقدس و عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم علیه السلام است که همزمان با تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، به پژوهش و تدریس در مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی حوزه علمیه قم پرداخته است.
وی حدود ۷۰ مقاله و کتاب را در موضوعات مختلفی چون؛ مطالعات قرآنی، حوزه‌های مختلف جامعه شناسی و مردم شناسی، قران و عقلانیت ارتباطی، اخلاق رسانه، انسان شناسی فرهنگی مذهبی ایرانیان، مفهوم شناسی و جامعه شناسی دینی به رشته تحریر در آورده است.

۳۱۳/۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha