پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 956909
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
دعا

حوزه/ نشست برخط با عنوان «ضرورت حسن عاقبت به خیری» از سوی مدرسه علمیه خواهران فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسین رضایی، در نشست مجازی «ضرورت حسن عاقبت به خیری» ویژه اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه خواهران فریدن با اشاره به سخن امیرالمومنین(ع) که فرمودند: عادل ترین مردم کسی است که به عاقبت کار خود توجه کند، گفت: عاقبت کار از نظر ائمه اطهار(علیهم السلام)، عاقبت دین انسان است لذا باید توجه ویژه به عاقبت کار خود داشته باشیم .

وی ادامه داد: از نمونه های ضرورت حسن توجه به عاقبت بخیری می توان به  آیه ۸۳ سوره ی شعرا که  حضرت ابراهیم با مقام پیامبری خود، فرمود: خدایا مرا به صالحین ملحق کن و حال مرا خوب کن، همچنین آیه ۱۰۱ سوره یوسف نیز شاهد این توجه هستیم. انبیا با اینکه نبی بودند از خدا فرجام نیک می خواستند و نمونه های زیادی را می توان در عاقبت بخیری آورد از جمله، حر که عاقبت بخیر شد. در زمان حاضر و انقلاب هم نمونه های زیادی وجود دارد لذا برای عاقبت به خیری خود باید برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام رضایی گفت: دعاهای زیادی از اهل بیت علیهم السلام در خصوص عاقبت بخیری رسیده است از جمله  روایتی از امام کاظم(ع) که فرمودند: (کثر من ان تقول: اللهم لاتجعلنی من المعارین و لا تخرجنی من التقصیر)، خدایا دو چیز از تو می خواهم اول خدایا ایمان من عاریه ای نباشد، یعنی من مالک ایمانم باشم و دوم خدایا من را خارج نکن از تقصیر و شرمندگی در مقابل خودت، یعنی در هر درجه ای از ایمان هستی خودت را بدهکار خدا بدان، مهم بدهکار دانستن خود در مقابل خداوندمی باشد  که  شرط اول عاقبت بخیری است، از جمله دعاهایی که برای عاقبت بخیر شدن وارد شده آیه ۸ سوره آل عمران (ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب) می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha