پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست سواد رسانه ای

حوزه/ مدیر مسئول خبرگزاری حوزه گفت: امروز پیشران تحول، شبکه های اجتماعی مجازی هستند و محصول جهان مدرن شبکه های اطلاع رسانی غیررسمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، امروز در افتتاحیه دوره سواد رسانه ای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه  که با همکاری خبرگزاری حوزه در حال برگزاری است، گفت: در هر دوره ای یک پدیده ای پیشران تحول بوده است؛ به طور مثال در زمان مشروطه روزنامه ها پیشران تحول در جامعه بودند.

وی افزود: امروز پیشران تحول شبکه های مجازی هستند و محصول جهان مدرن شبکه های اطلاع رسانی غیررسمی است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه بیان داشت: ایجاد رسانه های مبتنی بر فضای مجازی محصول ادبیات اطلاعات آزاد در عصر حاضر است.

وی اظهار کرد: پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی در دنیا فیسبوک بوده و بعد از آن یوتیوب و واتساپ رتبه های دوم و سوم را دارا هستند؛ اما فیسبوک یکی از کم نفوذترین شبکه ها در کشور ماست.

حجت الاسلام والمسلمین برته خاطرنشان کرد: باید بدانیم برای فعالیت در فضای مجازی کدام شبکه را انتخاب می کنیم؛ باید دید برای فعالیت بین المللی کدام شبکه مناسب است و برای فعالیت داخلی و محلی کدام شبکه دارای نفوذ و مخاطب بیشتر می باشد.

وی عنوان داشت: مشکل قشر متدین و فعالان فرهنگی کشور ما تولید محتوا نیست بلکه سازمان انتشار مسئله مهمی است که ما با آن روبرو هستیم.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه گفت: باید هوشمندانه، نقطه زن و کنشگرانه در فضای مجازی فعالیت کرد؛ برای این که می بایست نیروهای توانمندی را تربیت نمود.

وی افزود: مطالعه قوانین رسانه ای یکی از اولیاتی است که طلاب باید قبل از آغاز فعالیت در فضای مجازی به آن بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha