جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ افتتاحیه دوره آموزش مقدماتی خبر و سواد رسانه مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ دوره مقدماتی خبر و سواد رسانه ویژه مدیران کانال های استانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با همکاری خبرگزاری حوزه، از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دوره مقدماتی خبر و سواد رسانه ویژه مدیران کانال های استانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با همکاری خبرگزاری حوزه، از امروز و در ساختمان این مجمع در قم آغاز شد.

لزوم مسلح شدن طلاب به سواد رسانه ای

حجت الاسلام والمسلمین سید اکبر حسینی نژاد در افتتاحیه این دوره ضمن گرامیداشت روز قدس گفت: خوشبختانه کشور ما با تدابیری که رهبری داشته اند توانسته است امنیت را علاوه بر داخل خودش در سطح منطقه نیز افزایش دهد.

وی افزود: آموزش به روش کارگاهی بهترین روش آموزشی برای کسب مهارت در کوتاه ترین زمان است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه تصریح کرد: اگر طلاب به دانش رسانه و علوم جدید مسلح نباشند نمی توانند در ترویج اسلام موفق شوند.

باید هوشمندانه و نقطه زن در فضای مجازی کنشگری داشت

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته سپس به ایراد سخن پرداخت و گفت: در هر دوره ای یک پدیده ای پیشران تحول بوده است؛ به طور مثال در زمان مشروطه روزنامه ها پیشران تحول در جامعه بودند.

وی افزود: امروز پیشران تحول شبکه های مجازی هستند و محصول جهان مدرن شبکه های اطلاع رسانی غیررسمی است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با اشاره به اهمیت نوع فعالیت طلاب در فضای مجازی گفت: باید هوشمندانه، نقطه زن و کنشگرانه در فضای مجازی فعالیت کرد؛ برای این امر می بایست نیروهای توانمندی را تربیت نمود.

وی تصریح کرد: مطالعه قوانین رسانه ای یکی از اوّلیّاتی است که طلاب باید قبل از آغاز فعالیت در فضای مجازی به آن بپردازند.

مرجع شدن کانال های استانی مجمع طلاب یکی از اهداف آموزش مدیران آن هاست

حجت الاسلام ابوالقاسم عسکری، مسئول روابط عمومی مجمع نمایندگان طلاب در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: بعد از تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در بحث ایجاد فضای مجازی مناسب برای پوشش اخبار، اطلاع رسانی و بخصوص تبیین که رسالت اصلی مجمع نمایندگان طلاب است تصمیم گرفته شد ۳۱ کانال مجازی استانی علاوه بر کانال اصلی مجمع، برای مجامع استانی تشکیل شود.

وی افزود: ضرورت داشت مدیران این کانال ها که انگیزه های انقلابی و جهادی دارند فنون و تکنیک های خبرنگاری، اطلاع رسانی، تولید محتوا و به طور کلی تولیدات چندرسانه ای در فضای مجازی را آموزش ببینند تا بتوانیم آن اعتمادی را که لازم است طلاب به این مجموعه پیدا کنند ایجاد نماییم.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: چشم اندازی که در دراز مدت برای این کانال های استانی ترسیم کرده ایم رسیدن به جایگاهی است که بتوانند مرجعی برای رفع نیازهای عمومی طلاب استان ها به طور خاص و در مرحله بعد به عنوان یکی از مراجع پاسخگویی به مردم آن استان ها باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha